اطفای بیش از ۹۵ درصد حریق تالاب انزلی/ شناسایی ۲ زمین خوار دخیل در حادثه

ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد آتش در نیزارهای تالاب انزلی اطفا شده، گفت: بالگرد امدادی از صبح امروز سورت دوم را آغاز کرده و همچنان در حال آب پاشی تا خاموشی کامل است.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت آتش سوزی گسترده در نیزارهای تالاب انزلی در منطقه چراغ پشتان، اظهار کرد: با اقدام به موقع دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران استان گیلان شاهد نجات تالاب از فاجعه بودیم.

وی ضمن قدردانی از درخواست یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان گیلان از هلال احمر جهت اعزام بالگرد آب پاش به منطقه، افزود: حضور بالگرد در شهرستان بندرانزلی به موقع بود و مانع از اتفاقاتی شد که از آن می ترسیدیم.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران در شهرستان بندرانزلی با حضور فرماندار و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد آتش اطفا شده و بالگرد امدادی از صبح امروز سورت دوم را آغاز کرده و همچنان در حال آب پاشی تا خاموشی کامل است.

مرادی، با بیان اینکه یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان گیلان نیز از صبح امروز با امکانات اطفا وارد منطقه شده است، عنوان کرد: با بسیج امکانات از جمله تانکر و تراکتور شهرداری ها از گسترش آتش جلوگیری کردیم و تا ظهر امروز آتش خاموش می شود.

وی از شناسایی دو نفر از مسببین اصلی حادثه حریق نیزارهای تالاب انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: این دو متخلف با هدف زمین خواری و گسترش محدوده زندگی خودشان دست به این اقدام زده بودند و خطر ایجاد کردند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، وسعت آسیب دیده را بین هفت تا ۱۰ هکتار دانست و اضافه کرد: نیزارها آماده آتش گرفتن هستند و اگر اقدامات به موقع صورت نمی گرفت فاجعه زیست محیطی رخ می داد لذا با پای کار بودن همه دستگاه ها موفق به مهار آتش شدیم.

وی با اشاره به مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی و دستور دادستان مبنی بر احیای اراضی خسارت دیده توسط آب منطقه ای به منظور عدم تصرف آن، یادآور شد: با احیا و بازسازی اینگونه مناطق دیگر افراد طمع تصرف به دنبال آتش زدن و خشک کردن اراضی تالابی را نمی کنند.

مرادی، با بیان اینکه بالگرد امدادی طی روز گذشته ۵۰۰۰ لیتر آب پاشی کرده است، گفت: از صبح امروز نیز شاهد ۱۵ مرحله آب پاشی بودیم و تا اطفای کامل ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا