اعتراف انگلیس به اتمام موجودی انبارهای تسلیحاتی حامیان اوکراین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به تقل از راشاتودی، بِن والاس، وزیر دفاع انگلیس با هشدار به کاهش شدید موجودی انبارهای نظامی کشورهای غربی به‌دلیل ارسال تجهیزات و تسلیحات برای اوکراین، گفت که این موضوع سبب شده تا آنها برای تداوم حمایت از اوکراین به منابع دیگر متوسل شوند!

والاس در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست تداوم حمایت غرب از اوکراین در جنگ با روسیه را مورد تمجید قرار داد اما در عین حال، اذعان کرد: ما با حقیقت روبه‌رو شده‌ایم و واقعیت این است که تسلیحات و تجهیزات‌مان، در شرف اتمام است.

وی در توضیح این مساله گفت که انگلیس و سایر کشورها به طور فزآینده مجبور شده‌اند تا برای خرید اسلحه و تسلیح اوکراین، به‌جای توسل به موجودی انبارهای فعلی خود، به بازارهای بین‌المللی روی بیاورند.

والاس در پاسخ به پرسشی درباره دورنمای پیوستن کی‌یف به ناتو، با هشدار درباره وعده و وعید دادن بیش از حد به کشورهای مشتاقی همچون اوکراین، گفت: باید واقع‌بین باشیم و بگوییم که «این اتفاق در ویلینیوس نخواهد افتاد. چنین اتفاقی به این زودی‌ها عملی نمی‌شود.»

وزیر دفاع انگلیس به اجلاس ماه جولای ناتو در پایتخت لیتوانی اشاره داشت. وی همچنین مدعی شد که چندین کشور آماده‌اند تا به‌جای اعطای حق عضویت ناتو به اوکراین، با این کشور «معاهدات دفاعی دو یا چندجانبه متقابل امضا کنند.»

با این حال، وزیر کابینه انگلیس درباره ضدحملات اوکراین که غربی‌ها مدت‌هاست انتظارش را می‌کشند، ابزار امیدواری و پیش‌بینی کرد که کی‌یف تا پایان سال جاری، شبه‌جزیره کریمه را پس خواهد گرفت!

گزارش‌ رسانه‌ها در اواخر ژانویه، حاکی از آن بود که یک مقام ارشد آمریکایی در جلسه‌ای خصوصی با والاس به وی گفته که نیروهای مسلح انگلیس دیگر جزو ارتش‌های سطح بالا به شمار نمی‌رود.

در گزارش‌های فوق منابعی که نام‌شان فاش نشده بود، هشدار داده بودند که ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس اگر بودجه دفاعی لندن را افزایش ندهد، در نقشش به عنوان «نخست وزیر دوران جنگ» شکست سختی خواهد خورد. بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان نیز اوایل آوریل اذعان کرده بود که ارتش این کشور نیز با مشکلاتی مشابه مواجه بوده و تا سال ۲۰۳۰ نمی‌تواند شکاف بودجه‌ای در این حوزه را برطرف کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا