اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟


اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه امروز هیات دولت با اشاره به گزارش معاون اول رئیس جمهور و وزیر کشور از روند رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان خوی، بر تداوم امدادرسانی تا سامان یافتن وضعیت آسیب‌دیدگان از این حادثه تاکید کرد.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری،‌ محمد مهدی اسماییلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد اوجی وزیر نفت،‌ محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری،‌ احمد وحیدی وزیر کشور،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی،‌ محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی،‌ صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد،‌ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

چهل کمپ در خوی ایجاد شده است

احمد وحیدی وزیر کشور درباره روند کمک‌رسانی به زلزله زدگان خوی گفت: از ساعات اولیه کار کمک رسانی انجام شد و در چند ساعت مشکلات در حوزه برق، گاز ، تلفن و ارتباطات برطرف شد. و بعد چادر توزیع شد تقریبا بیش از بیست هزار چادر توزیع شده است و چهل کمپ ایجاد شده است و وسایل گرمایش اعم از برقی و نفتی تهیه و توزیع شده است و بحث غذارسانی را شروع کردیم هر چند که ارایه غذای گرم در پروتکل‌ها نیست، اما این کار را هم شروع کردیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

قیمت نزدیک به بیش از ۳۰ قلم کالا تا ۲۳ درصد کاهش می‌یابد

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری خبر داد که پیرو دستور رییس جمهوری قریب ۳۲ تا ۳۳ قلم کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از امروز بین ۱۲ تا ۲۳ درصد کاهش قیمت پیدا می‌کنند.

وی همچنین درباره سفر اخیرش به شهرستان زلزله‌زده خوی افزود: تصمیمات خوبی گرفتیم. کمبود چادر وجود داشت که از دیشب نزدیک ۶ تا ۷ هزار چادر آوردند و امروز هم این کار استمرار خواهد داشت تا از این جهت کمبودی وجود نداشته باشد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توزیع ۳۲ قلم کالای مورد نیاز مردم از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با اعلام اینکه ۳۲ قلم کالای مورد نیاز روزمره مردم از امروز تا پایان ماه رمضان با قیمت تخفیفی توزیع می‌شود،گفت: این کالاها فقط مخصوص یک شرکت نیست، بلکه برندهای مختلفی دارد. به موازات این طرح ها، قانون کالابرگ الکترونیکی نیز در سه استان قزوین، گیلان و مرکزی اجرا می شود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

توضیحات وزیر کشاورزی درباره تخفیف ۳۴ قلم کالای مصرفی

جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی درباره طرح فجر تا فطر و تخفیف تا ۲۵ درصد ۳۴ قلم کالای مصرفی توضیحاتی ارائه کرد و افزود: پیرو صحبت‌های رییس جمهوری با جلسات مشترکی که با فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور انجام شد از امروز طرح فجر تا فطر را تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور آغاز کردند و ۳۴ قلم کالای اساسی مصرفی مردم بین ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف خواهند داشت.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

به شدت حامی تقویت شبکه نمایش خانگی هستم

محمد مهدی اسماییلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نامه اخیر رییس سازمان صدا و سیما در مورد یکی از پلتفرم‌ها و درخواست مطرح شده برای بستن این پلتفرم خاطرنشان کرد: من مطمئن هستم که دوستان ما در سازمان صدا و سیما نیز با ما اتفاق نظر دارند که باید این شبکه نمایش خانگی تقویت شود و شبکه نمایش خانگی یک فرصت برای حوزه فرهنگ و هنر است. من به شدت حامی تقویت آنها هستم. در عین حال همه ما باید مطابق قانون عمل کنیم و گلایه رئیس سازمان صدا و سیما هم ناشی از عدم رعایت قانون بود.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

امیدواریم مجبور به واردات بنزین نشویم

جواد اوجی وزیر نفت  درباره واردات بنزین در ماه‌ آینده گفت: امیدواریم با همکاری که مردم دارند و تدابیر دولت مجبور نشویم بنزین وارد کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

سوال از رییس جمهوری در دستور کار مجلس نیست

محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری احتمال طرح سوال از رییس جمهوری در مجلس را منتفی دانست و توضیح داد: براساس اصل ۸۸ قانون اساسی حداقل یک‌چهارم نمایندگان باید این تقاضا را داشته باشند. ما در سال گذشته یک مورد داشتیم و آن هم منتفی شده است و مورد دیگری نداشتیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در سه استان دیگر آغاز شد

صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی  با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی در استان‌ها، اظهار کرد: سه استان گیلان، مرکزی و قزوین از امروز این طرح را آغاز می‌کنند و با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم هماهنگ شده که در آینده نزدیک بتوانیم به صورت سراسری طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.

وی افزود: حتماً این طرح تا آخر سال به صورت سراسری اجرا می‌شود. دولت هیچ بنایی ندارد که یارانه نقدی را حذف کند، اما تکلیف قانونی است که کالابرگ‌ الکترونیکی هم باشد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

باید اهداف و برنامه سفر گروسی به تهران مشخص باشد

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در رابطه با زمان سفر گروسی به ایران اظهار کرد: این سفر نیازمند تدوین و محتوا است و باید اهداف و برنامه این سفر مشخص باشد. خود ایشان اعلام کرده چنین سفری دارد و این سفر بعد از اجلاس سری که با وزرای شورای اروپا و در پارلمان اروپایی داشتند ، بیان شد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

در شفاف‌ترین حالت ممکن در زمینه مولدسازی اطلاع‌رسانی می‌کنیم

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره طرح مولدسازی و نحوه اجرای آن اظهار کرد: مسئله مولدسازی جزو نیازهای جدی و درخواست‌هایی است که بسیاری از کشورهای دنیا آن را اجرایی می‌کنند و به تحول اقتصادی کمک می‌کند. هرجا سرمایه راکدی وجود دارد که از آن استفاده‌ای نمی‌شود باید بیاید و به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی زنده بدل شود.

وی یادآور شد: اگر ایرادات فنی و تخصصی وجود داشته باشد خود شورای عالی هماهنگی سران سه قوه آن‌ها را در مصوبات جدیدش به عنوان اصلاحیه لحاظ خواهد کرد و در شفاف‌ترین حالت ممکن اطلاع‌رسانی بدون نگرانی از عدم شفافیت به همه هموطنان گرامی انجام خواهد شد.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

در شفاف‌ترین حالت ممکن در زمینه مولدسازی اطلاع‌رسانی می‌کنیم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیئت دولت درباره رفع فیلتر اینستاگرام و تلگرام گفت: دیشب هم آقای رییس جمهور در صدا و سیما گفتند از فعالیت هر پلتفرمی استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه حداقل به قواعدی که خودشان دارند پایبند باشند. اخیرا مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا مکاتبه‌ای کرده و همین جا هم اعلام می کنیم که هر پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد یا به قواعد خودشان پایبند باشند حتما از آنها استقبال می ‌کنیم.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

رئیسی به ری سفر می‌کند

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از سفر روز پنجشنبه رییس جمهوری به شهرستان ری خبر داد و گفت: در این سفر رئیس‌جمهوری هم ملاقات مردمی و هم برنامه‌های مختلف همچون ملاقات‌ کاری و اجرایی خواهد داشت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا