اعلام ویژه‌برنامه‌های مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامّتان/رقابت ۱۵۰ نخبه قرآنی

مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» فردا سه‌شنبه (۱۲ مهر ماه) با حضور ۱۵۰ نخبه قرآنی از کانون‌های مساجد سراسر کشور در شیراز آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی «مدهامّتان» از روز سه‌شنبه ۱۲ تا جمعه ۱۵ مهرماه به میزبانی استان فارس و در شهر شیراز پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در محل مسجد نصیرالملک برگزار می‌شود؛ در جریان مراسم افتتاحیه نماینده ولی فقیه در استان فارس و تنی چند از دیگر مسئولان کشوری و استانی نیز حضور دارد.

بر پایه این گزارش: در این دوره از مسابقات مدهامّتان ۱۵ هزار نفر از فعالان قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور شرکت کردند که از این میان ۱۵۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل برای خواهران و رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل و اذان برای برادران در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده و متسابقین در رده سنی ۱۶ تا ۳۰ سال با یکدیگر رقابت می‌کنند و نفرات برتر به انتخاب هیات داوران متشکل از «غلامرضا شاه‌میوه»، «علی‌اکبر کاظمی»، «مهدی قره‌شیخ لو»، «حسین اخوان اقدم»، «حامد ولی‌زاده»، «شهریار پرهیزگار»، «محمدرضا پورزرگری»، «عباس هاشمی»، «رضا دیانت»، «سعید سلیمانی» در بخش برادران و «زهرا صریحی‌نژاد»، «صدیقه بارانی»، «سمیه هیبتیان»، «هاجر حیدری»، «معصومه عباسی نظری» در بخش خواهران اعلام خواهند شد.

برگزاری کارگاه‌های مختلف از جمله کارگاه تحلیل و اجرای شرکت‌کنندگان در مسابقات با حضور داوران، کارگاه تخصصی صوت و لحن از جمله برنامه‌های جانبی مرحله کشوری پانزدهمین دوره از مسابقات قرآنی مدهامّتان است که روز جمعه ۱۵ مهرماه برای متسابقین برگزار می‌شود.

همچنین در جریان برگزاری این مسابقات و با توجه به مدت زمان حضور و اقامت شرکت‌کنندگان در شهر شیراز برنامه‌های جانبی دیگری نیز در نظر گرفته است که از جمله آنها می‌توان به بازدیدهای سیاحتی نظیر دیدار از آرامگاه حافظ و سعدی، بازدید از بخش‌های مختلف مسجد نصیرالملک، زیارت از حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) «شاهچراغ» اشاره داشت.

این گزارش می‌افزاید: آیین اختتامیه این دوره از مسابقات با حضور نفرات برتر قبل از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان اصلی حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در روز پنج شنبه ۱۴ مهرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا