افتتاح ۷۲ پایگاه اورژانس در کشور/ آمادگی اورژانس برای نوروز ۱۴۰۲



۷۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به طور همزمان در چندین استان کشور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و در مراسمی با حضور وزیر بهداشت، ۷۲ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی به طور همزمان در چندین استان کشور و به شکل مجازی افتتاح شد. این پایگاه ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی گلستان، البرز، زابل، اسفراین، سمنان، ارومیه، مشهد، تبریز، لار، سراب، اردبیل، کاشان، ساوه، جیرفت، اراک، مازندران، نیشابور، ایلام، گناباد و زاهدان افتتاح شده است.

این پایگاه ها با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با تاکید بر مناطق کمتر برخوردار ساخته شده است.  در این مراسم ۴۲ پایگاه جاده‌ای اورژانس، ۲۶ پایگاه شهری اورژانس، یک پایگاه اورژانس بانوان، سه پایگاه هوایی اورژانس همچنین سه پایگاه موتورلانس، دو پد بالگرد اورژانس هوایی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس افتتاح شد. 

جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور در این مراسم گفت: سازمان اورژانس در همکاری با ارکان وزارت بهداشت، خود را برای خدمت رسانی در ایام نوروز، آماده می کند.

وی با بیان اینکه اورژانس پیشانی نظام سلامت است، گفت:‌اورژانس علاوه بر خدمت رسانی به بیماران و مصدومان، در بحران ها و حوادث طبیعی نیز حضوری فعال دارند که آخرین نمونه آن، خدمت رسانی به مصدومان در زمین لرزه خوی بوده است. 

بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس کشور، میعادفر افزود: نیروهای اورژانس در زمین لرزه خوی، مشارکت فعالی داشتند و اولین تیم های اورژانس، ۴۰ دقیقه پس از وقوع زمین لرزه در مناطق زلزله زده، حضور یافتند. در این حادثه بیش از ۴۵ دستگاه آمبولانس و ۱۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس از استانهای مجاور در خوی حضور داشتند.

رییس سازمان اورژانس کشور افزود:‌ اورژانس در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، در کنار نیروهای بهداشتی و درمانی در قالب ایستگاه های فجر سلامت آماده خدمت رسانی است. در تهران، نیروها و آمبولانس های اورژانس در مشارکت با دانشگاه های علوم پزشکی در ۱۰۴ پایگاه فجر سلامت، حضور خواهند یافت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا