افزایش آمار سفر به استانبول در پاییز


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزایش آمار سفر به استانبول در پاییز

سفر به شهر استانبول در همه فصل‌های سال طرفداران زیادی دارد؛ با این حال سفر در فصل پاییز به استانبول، تجربه‌ای متفاوت برایتان خواهد بود. جالب است بدانید که پس از کاهش آمار شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای دنیا، شاهد افزایش آمار سفر به استانبول در پاییز نیز هستیم. اما آیا سفر در فصل پاییز به این شهر انتخاب مناسبی خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال و آگاهی از نحوه تهیه بلیط هواپیما استانبول توصیه می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

جاهای تفریحی استانبول در پاییز

شهر استانبول به دلیل تفریحات و طبیعت بی‌نظیر، آماده پذیرایی توریست‌ها از سراسر دنیا در چهار فصل از سال است. تعداد جاهای دیدنی شهر استانبول در فصل پاییز به دلیل آب و هوای خوب این شهر بیشتر نیز می‌شود. بنابراین اگر قصد تجربه سفر کوتاهی به استانبول را دارید، توصیه می‌کنیم ابتدا برای تفریح داخل شهر برنامه‌ریزی کنید؛ چرا که برنامه سفر کمک می‌کند تا در شهر سردرگم نشوید و سفر خاطره‌انگیزی تجربه کنید.

بنابراین پیش از برنامه‌ریزی برای سفر از خودتان بپرسید که به چه چیزی در شهر استانبول علاقه دارید؟ تماشای بناهای تاریخی، تجربه حمام ترکی در فصل سرد پاییز و زمستان، بهره‌مندی از تخفیف فروشگاه‌ها و برندها، گشت و گذار در کوچه‌ها و طبیعت استانبول یا صرف غذای ترکیه‌ای؟ در ادامه مقاله به معرفی چند جای دیدنی استانبول می‌پردازیم تا پس از تهیه بلیط هواپیما تهران استانبول سفری راحت و هیجان‌انگیزی تجربه کنید.

خرید در استانبول در فصل پاییز

اگر قصد سفر به شهر استانبول در فصل پاییز را دارید، بهتر است این خبر خوب را همین ابتدا به شما بگوییم. در فصل پاییز (معمولا پیش از آغاز کریسمس و سال نوی میلادی)، بسیاری از فروشگاه‌ها و برندهای معروف دنیا و ترکیه‌، محصولات خود را با تخفیف بسیار قابل توجهی می‌فروشند.

احتمالا در سال‌‌های اخیر نام روز بلک فرایدی یا جمعه سیاه به گوشتان خورده است. بلک فرایدی به جمعه بعد از روز شکرگزاری می‌گویند که بسیاری از برندها و فروشگاه‌های دنیا و حتی ترکیه، محصولات خود را با قیمت پایین، پیش از آغاز سال نو میلادی می‌فروشند تا در این روز بسیاری از مردم بتوانند برای سال نو با هزینه کمتر خرید کنند.

افزایش آمار سفر به استانبول در پاییز

این روز مصادف با ۴ یا ۵ آذر ماه در ایران است که شما می‌توانید از این فرصت برای خرید در ترکیه استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که تخفیف‌های پاییزی ترکیه فقط مخصوص این روز نیست و قبل از بلک فرایدی و روزهای پس از آن نیز فروشگاه‌های ترکیه تخیف‌های شگفت‌انگیزی دارند.

تجربه حمام ترکی در استانبول

حمام ترکی، جزو فرنگ و رسوم قدیمی ترکیه است. این روزها بسیاری از توریست‌ها از سراسر دنیا برای تجربه حمام و ماساژ ترکی به این کشور سفر می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید در یک روز سرد پاییزی در سفر استانبول، گرمای دلنشینی تجربه کنید و خستگی را از تن به در کنید، توصیه می‌کنیم به یکی از حمام‌های ترکی سر بزنید.

اولین حمام ترکی معروف شهر استانبول، حمام خرم سلطان ایاصوفیه است. این حمام به دستور خرم سلطان، همسر سلطان سلیمان ساخته شد که ورود برای عموم آزاد است. دومین حمام معروف این شهر، حمام گالاتاسرای است که به دستور بایزدید دوم ساخته شد. این حمام معماری جذابی دارد و می‌تواند انتخاب مناسبی برای سفر در روزهای سرد سال باشد.

از دیگر حمام‌های معروف این شهر می‌توان به حمام قلیچ علی پاشا اشاره کرد. این مکان در قرن ۱۶ میلادی ساخته شد و محل مناسبی برای استراحت و حمام است. حمام جاگالوگو یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی استانبول است و اگر بلیط هواپیما استانبول تهیه کردید، توصیه می‌کنیم این حمام را از دست ندهید؛ چرا که این حمام در قرن ۱۸ میلادی ساخته شده و در لیست ” ۱۰۰۰ مکان دیدنی که باید پیش از مرگ ببینید” قرار دارد.

رستوران و کافه گردی در استانبول

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما یکی از تفریحات مهم استانبول، رستوران و کافه گردی در این شهر است. این شهر مملو از کافه و رستوران‌های ترکیه‌ای، بین‌ المللی و حتی ایرانی است. توصیه می‌کنیم حتی برای صرف یک وعده غذا، سراغ فست فود نروید و غذاهای محلی ترکیه را امتحان کنید.

از غذاهای معروف ترکیه می‌توان به دونر کباب، لامهجون، ایچلی کوفته، اسکندر کباب، مانتی، ساندویچ ماهی (بالیک اکمک)، کارنی یاریک، کادین بودوکوفته، ماهی تنوری (ایزگارا بالیک) و سوبورکی اشاره کرد. همچنین برای کافه گردی و صرف میان وعده یا دسر می‌توانید همراه با قهوه ترک اصیل، باقلوا، لوکوم، شیرینی قیصی (کاییسی تاتلیسی) و کونفه میل کنید.

افزایش آمار سفر به استانبول در پاییز

تماشای مکان‌های تاریخی در استانبول

استانبول که در گذشته قسطنطنیه نام داشت، یکی از شهرهای مهم تجاری، سیاسی و مذهبی در دنیا بود. بنابراین تعجبی ندارد که مکان‌های تاریخی و بناهای شگفت‌انگیز زیادی در این شهر قرار گرفته است. هر گوشه و کنار این شهر یک بنای تاریخی ساخته شده و ممکن است قدمت آن به بیش از هزار سال برسد.

بنابراین تماشای مسجد ایاصوفیه فقط یک رویا نیست و شما می‌توانید با تهیه بلیط تهران استانبول یا هر شهر دیگری، به استانبول سفر کنید. اما چگونه می‌توان این بلیط را تهیه کرد؟ آیا باید همچون گذشته ساعت‌ها در ترافیک ماند و در آژانس‌ها مختلف مسافرتی رفت و آمد کرد؟

شما می‌توانید در هر لحظه و در هر مکان، بلیط سفر به استانبول را از طریق یکی از سایت‌های معتبر گردشگری، مثل سایت علی بابا تهیه کنید. برای این کار کافی است در سایت نام شهر مبدا، نام شهر مقصد و تاریح حرکت سفر را وارد کنید. پس از آن لیستی از سفرها و پروازهای هواپیمای استانبول برایتان باز می‌شود.

در این صفحه شما می‌توانید اطلاعات مربوط به سفر، همچون قیمت بلیط هواپیما، نام شرکت هوایی، کلاس هواپیما، ساعت پرواز، شماره پرواز و بسیاری از اطلاعات جزئی دیگر را مشاهده کنید. این روش کمک می‌کند تا با مقایسه، بهترین انتخاب را داشته باشید. علاوه بر این، دیگر نیازی نیست که نگران رزرو هتل در یک شهر خارج از ایران باشید. شما می‌توانید در این سایت بهترین هتل شهر استانبول را رزرو کنید و حتی از همه اطلاعات و شرایط هتل و اتاق‌ها نیز باخبر شوید.

اکنون که نحوه تهیه بلیط استانبول را می‌دانید، نام این مکان‌های تاریخی را نیز به یاد داشته باشید. مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، آب ‌انبار باسیلیکا، کاخ توپ ‌‌کاپی، کاخ دلما باغچه، روملی حصار، برج گالاتا، کلیسای چورا و مسجد رستم پاشا از جمله جاهای دیدنی تاریخی استانبول هستند که خاطرات سفر شما را دلنشین می‌کنند.

 

 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا