افزایش آگهی استخدام گروه‌های هکری!



محققان امنیتی با بررسی دارک وب، شمار رو به رشد آگهی‌های پیشنهاد شغل مربوط به امنیت سایبری را مشاهده کرده اند.

به گزارش ایسنا، شرکت کاسپرسکی که بازار مشاغل دارک وب در فاصله ژانویه سال ۲۰۲۰ تا ژوئن سال ۲۰۲۲ را بررسی کرده است، ۱۵۵ گروه را شناسایی کرده که آگهی استخدام داشته‌اند.

این بررسی، افزایش هشدار دهنده در مارس سال ۲۰۲۰ را نشان داد که به گفته کاسپرسکی، احتمالا ناشی از قرنطینه و محدودیت های وضع شده در شرایط پاندمی کووید بود که باعث شد بسیاری از افراد به دنبال مشاغل جایگزین باشند.

از حدود ۲۰۰ هزار آگهی استخدام که در گروه های دارک وب در این دوره بیش از دو ساله منتشر شد، ۴۱ درصد در سال ۲۰۲۰ بود. شمار آگهی‌های پست شده در نخستین ماه‌های سال ۲۰۲۱، کاهش پیدا کرد اما با افزایش زمزمه‌ها درباره احتمال وقوع رکود اقتصاد جهانی، این آگهی‌ها دوباره افزایش پیدا کردند.

به علاوه، درخواست زیادی برای طراح برنامه وجود داشت و تقریبا دو سوم از آگهی‌های مورد بررسی، مربوط به استخدام طراح بود. برای متخصصان و طراحان حمله هم تقاضای بالایی وجود داشت.

به منظور جذب افراد متقاضی کار از شغل های قانونی، این آگهی‌های استخدام شرایط جذابی نظیر دورکاری (۴۵ درصد)، اشتغال تمام وقت (۳۴ درصد) و برنامه منعطف (۳۳ درصد) را پیشنهاد می‌کردند. این گزارش، اهمیت دورکاری در این نوع شغل را بارز کرد چرا که ناشناس بودن، برای مجرمان سایبری ضروری است.

یک وعده دیگر، پرداخت حقوق ثابت بود. با وجود این که این وعده در تعداد اندکی از آگهی‌ها وجود داشت، اما این طور که معلوم شد میانگین حقوق ماهانه یک مهندس طراحی معکوس، ۴۰۰۰ دلار است. برای حملات و طراحان هم میانگین حقوق ماهانه ۲۵۰۰ و ۲۰۰۰ دلار پیشنهاد شد. بسیاری از این مشاغل هم شامل پرداخت پاداش و حق کمیسیون برای پروژه‌های موفق بودند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، کاسپرسکی در این گزارش تاکید کرد اگر نخواهیم به عدم وجود قرارداد کاری معتبر اشاره کنیم، ریسکهای اشتغال دارک وب، بسیار بیشتر از مزایای آن است؛ به خصوص پیامدهای حقوقی که فعالیت های مجرمانه به همراه دارند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا