افزایش روزانه ۱۶ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران



مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که با اجرای طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های اسفند و سیوند، روزانه ۱۶ هزار بشکه به تولید نفت کشور افزوده شده است.

به گزارش ایسنا، محسن خجسته‌مهر امروز در آیین بهره‌برداری از طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های اسفند و سیوند اظهار کرد: این میدان‌ها واقع در استان هرمزگان در منطقه جزیره سیری و از نظر نزدیکی به بندرلنگه نزدیک هستند.

وی با اشاره به اینکه از نظر عملیاتی و اجرایی میدان‌های اسفند و سیوند جزو پیچیده‌ترین میدان‌های دریایی هستند، افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران توانست با موفقیت این طرح را مدیریت کند و شرکت پتروایران نیز با پوشش حداکثری این طرح را اجرا کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران مجموع سرمایه‌بری این طرح را ۱۱۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این طرح ۱۲ حلقه چاه حفاری و بالغ بر۸۴ درصد این طرح ایرانی بوده و از کالاهای ساخت داخل استفاده شده است.

خجسته‌مهر با بیان اینکه با اجرای این طرح ۱۶ هزار بشکه به تولید نفت کشور افزوده شده است، ادامه داد: این طرح‌ها جزو طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید هستند که از آغاز به‌کار دولت سیزدهم شماری از آنها به بهره‌برداری رسیدند و امروز نیز این طرح‌ها به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان‌های اسفند و سیوند امروز همزمان با ایام مبارک دهه فجر توسط جواد اوجی، وزیر نفت به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا