افزایش سقف مبادلات تجاری تعاونی‌های مرزنشین خوزستان


ایسنا/خوزستان مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از افزایش سقف مبادلات تجاری تعاونی‌های مرزنشین استان خبر داد و گفت: به دنبال فعال‌سازی تعاونی‌های راکد و غیر فعال مرزی در استان هستیم.

اصغر رشنودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اهمیت حمایت از تعاونی‌های مرزنشین در استان اظهار ‌کرد: اقتصاد مرزی یکی از پایه‌های اقتصاد خوزستان است که باید نسبت به تقویت این بخش توجه جدی شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد مرزی شامل سه بخش تعاونی‌، بازارچه‌ها و پایانه‌های صادراتی است، افزود: سقف مبادلات تجاری تعاونی‌های مرزنشین استان ارتقا یافته است که این موضوع می‌تواند به تقویت این بخش کمک کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: تعاونی‌های مرزنشین سالانه تا سقف ۱۵۰ دلار امکان انجام مبادلات مرزی داشتند و این رقم در مناطق محروم ۳۰۰ دلار بود. اکنون خوشبختانه با اصلاحات انجام شده، اعضای تعاونی‌های مرزنشین، می‌توانند تا سقف ۳۰۰ دلار و در مناطق محروم تا ۶۰۰ دلار به مبادله و تجارت بپردازند.

 به دنبال فعال‌سازی تعاونی‌های راکد و غیر فعال مرزی هستیم

رشنودی عنوان ‌کرد: در این زمینه برنامه‌هایی تدوین و طراحی شده است تا با همکاری دستگاه‌ های مختلف برای رونق تعاونی‌های مرزنشین اقدامات موثری انجام شود و شاهد توسعه اقتصاد مرزی در خوزستان باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی میزان سهم مبادلات مرزی مرزنشینان مهمترین کمکی است که می‌توان به اقتصاد این حوزه انجام داد، افزود: در تلاش هستیم تا تعاونی‌های راکد و غیر فعال مرزی در استان را فعال کنیم. در این زمینه همچنین رونق بازارچه‌های مرزی برای فعال کردن این تعاونی‌ها در دستور کار است.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا