افزایش پشت‌نوبتی‌های بهزیستی درپی مرگ و میرهای ناشی از کرونا

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با افزایش مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا که اغلب آنها سرپرست خانوار بودند، تعداد خانواده‌های بی‌سرپرست و پشت‌نوبتی برای بهره‌مندی از بسته‌های معیشتی سازمان بهزیستی افزایش یافته است.

به گزارش ایسنا، جلسه ویژه بررسی آسیب‌های اجتماعی کرونا به ریاست “ولی اسماعیلی” رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های مربوطه اعم از وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان تامین اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه با تغییر شرایط کرونا باید برای مقابله با آن آرایش جدیدی در راهکارها ایجاد کنیم، افزود: در گذشته اغلب تماس‌ها با تلفن‌های ۱۴۸۰ و ۱۲۳ ناشی از استرس‌ها بود، اما در شرایط کنونی به دلیل شیوع کرونا و افسردگی ناشی از سوگ از دست دادن عزیزان، شیفت داده شده است؛ از سوی دیگر یکی از مهمترین انتظارات اجتماعی تزریق واکسن است.

وی، یادآور شد: در سازمان بهزیستی در مراکز شبانه‌روزی ۵۵۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند، اما بعد از انجام واکسیناسیون در قیاس با ۴ ماه اول سال ۹۹، میزان ابتلا به این بیماری ۹۰ درصد و فوت ناشی از آن ۸۰ درصد کاهش یافته است.

قبادی دانا، تصریح کرد: هم اکنون ۵۱۷ هزار نفر در صف تزریق واکسن هستند، اما در این بین کارکنان اورژانس اجتماعی به رغم نامه‌نگاری‌های صورت گرفته از تزریق واکسن بهره‌مند نشده‌اند که این امر نیازمند پیگیری‌های لازم است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، رئیس سازمان بهزیستی کشور، یادآور شد: با افزایش مرگ و میر افراد که اغلب آنها سرپرست خانوار بودند، تعداد خانواده‌های بی‌سرپرست و پشت‌نوبتی برای بهره‌مندی از بسته‌های معیشتی سازمان بهزیستی افزایش یافته است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا