افزایش ۴۱ درصدی مخاطبان سینمای فرانسه



گیشه فرانسه شاهد فروش بیش از ۱۵ میلیون بلیت در ژانویه بود که ۴۱.۳ درصد نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داشت، اما همچنان ۱۵.۱ درصد نسبت به میانگین پیش از همه گیری پائین‌تر است.

به گزراش ایسنا به نقل از اسکرین،‌ بر اساس اعلام مرکز ملی سینمای فرانسه (CNC)، فیلم «آواتار: راه آب» پیشتاز ماه نخست میلادی بوده و این فیلم از زمان اکران در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۲  تاکنون ۱۲.۷ میلیون بلیت فروخته است.

ساخته «جیمز کامرون» اکنون هجدهمین فیلم موفق در تاریخ گیشه فرانسه است، اما هنوز با فیلم «تایتانیک» کامرون که در سال ۱۹۹۷ بیش از ۲۱ میلیون بلیت فروخت، فاصله زیادی دارد. «آواتار ۲» در تعطیلات مدارس فرانسه در فرویه می‌تواند از فروش ۱۴.۷ میلیون بلیت عبور کند. 

در حالی که هیچ فیلم فرانسوی به فهرست ۱۰ عنوان برتر سال ۲۰۲۲ در گیشه راه پیدا نکرد، سال ۲۰۲۳ در حال حاضر برای تولیدات داخلی سینمای فرانسه امیدوارکننده به نظر می‌رسد. درام جنگی فرانسوی-سنگالی «پدر و سرباز» ساخته «ماتیو وادپید» با بازی و تهیه کنندگی «عمر سی» در جایگاه دوم ماه ژانویه در گیشه قرار گرفت (پس از آواتار ۲) و اولین فیلم اکران شده در سال ۲۰۲۳ شد که از فروش بیش از یک میلیون بلیت عبور کرد. کمدی فرانسوی «دو بلیت به یونان» ساخته «مارک فیتوسی» با بازی «کریستین اسکات توماس»، «لور کالامی» و «اولیویا کوت» نیز به همراه «بابیلون» ساخته «دیمین شزل» نیز به ۵ فیلم برتر گیشه فرانسه در ماه نخست سال جدید میلادی در فرانسه راه یافتند. 

۵۸ فیلم طی ماه ژانویه ۲۰۲۳ در فرانسه اکران شدند که میانگین اکران ۱۵ فیلم در هفته را ثبت می‌کند. در ژانویه ۲۰۲۲، گیشه فرانسه جذب ۱۰.۶۶ مخاطب را ثبت کرد که ۱۷.۷۴ درصد نسبت به ژانویه کرونازده ۲۰۲۱  افزایش داشت و البته ۳۹.۹ درصد کمتر از ارقام قبل از همه گیری بود.

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا