افشای «سال‌های تنش» در واتیکان پس از درگذشت بندیکت شانزدهم



ساعاتی پس از مراسم تدفین پاپ بندیکت شانزدهم، رهبر سابق مسیحیان کاتولیک جهان، یک ناشر ایتالیایی پیشاپیش صفحاتی از یک کتاب بیوگرافی را منتشر کرد که ظاهرا سال‌های تنش در واتیکان را برملا می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، اسقف اعظم گئورگ گانسواین که به مدت ۲۰ سال برای پاپ قبلی کار می‌کرد، یک کتاب ۳۳۰ صفحه‌ای به اسم “هیچ چیز جز حقیقت – زندگی‌ من در کنار بندیکت شانزدهم” نوشته است و ادعا می‌کند که هر وقت بحث همجنسگرایی و سقط جنین پیش می‌آمد، پاپ‌های پیشین و کنونی بر سر مواضع پاپ فرانسیس، رهبر کنونی کاتولیک‌های جهان بحث و جدل می‌کردند.

طبق گزارش‌ها، رویکرد تندتر بندیکت نسبت به مسائل اجتماعی به انتقادات زیادی از فرانسیس به‌خصوص در میان کاردینال‌های محافظه‌کار آمریکایی دامن زد.

گانسواین از سال ۲۰۰۳، زمانی که بندیکت هنوز کاردینال جوزف راتزینگر بود، به عنوان دفتردار شخصی بندیکت خدمت کرد. گانسواین ۶۶ ساله پس از انتصاب پاپ فرانسیس، نقش و مقام خود را به عنوان دفتردار خصوصی بندیکت ادامه داد.

گانسواین گفت که هرگز نتوانست به “اعتماد متقابلی” با فرانسیس برسد و ظاهرا در سال ۲۰۲۰ پس از آنکه وارد مشاجره‌ای درخصوص یک کتاب به نویسندگی رابرت سارا، کاردینال محافظه‌کار درباره “تجرد کشیشی” شد، از مقام خود اخراج شد.

سارا مدعی شد که بندیکت هم نویسنده مشترک این کتاب بود اما به گفته سارا، بندیکت چنین چیزی را رد کرد و گفت که مایل است نامش از کتاب حذف شود. فرانسیس ظاهرا از اقدام گانسواین ناخشنود شد و به او گفت که “فردا اجازه بازگشت به کار را ندارد” اما بعد اجازه داد تا صرفا در کنار بندیکت به کار خود ادامه دهد. بندیکت دو نامه به فرانسیس نوشت و سعی کرد تا موقعیت را آرام کند و گفت که گانسواین “از تمامی طرف‌ها تحت حمله است.”

این بخش‌هایی از کتاب دو روز پس از فوت بندیکت شانزدهم منتشر شد و ناشران وعده داده‌اند تا حقایقی را در این راستا فاش کنند. نسخه کامل آن در تاریخ ۱۲ ژانویه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا