اقامت یک میلیون مسافر نوروزی در فارس/ ظرفیت مراکز اقامتی استان تکمیل شد


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنیم: سرپرست امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی فارس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی (۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۴ فروردین‌ماه) ۹۷۲ هزار و ۶۸۴ مسافر نوروزی و گردشگر در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مسافران بسیاری از روز‌های پیش از شروع بهار چمدان خود را به مقصد شیراز بستند و راهی شدند به گونه‌ای که یک هفته به پایان اسفندماه خبر تکمیل ظرفیت هتل‌های شیراز رسانه‌ای شد و این یعنی روز‌های عید باید منتظر یک شیراز شلوغ و پرنشاط باشیم.

همین گونه نیز شد و امروز که پنجم عید است در خیابان‌های شیراز خودرو‌های بسیاری را می‌بینیم که از دیگر شهر‌ها و استان‌ها به این شهر پر رمز و راز آمده‌اند تا در هوای بهاریش دمی بیاسایند و شیراز را در وقت بهار تفرج کنند.

پیش‌بینی‌ها از روز‌های قبل بر این بود که شیراز در نوروز پذیرای خیل زیادی از مسافران خواهد بود و این امر سبب شد همه دست به دست هم دهند تا سفری خوش برای گردشگران رقم بخورد.

ظرفیت مراکز اقامتی فارس تکمیل شد

روح الله روانشاد سرپرست امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم از شیراز، گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی (۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۴ فروردین‌ماه) ۹۷۲ هزار و ۶۸۴ مسافر نوروزی و گردشگر در استان اقامت داده شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

روانشاد در ادامه تعداد کل تاسیسات، موسسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان را ۳۶۳ مورد، هتل ۶۸، هتل متل ۱، هتل آپارتمان ۲۶، مهمانپذیر ۱۳۷، خانه مسافر ۱۴۶، اقامتگاه سنتی ۴۶، اقامتگاه بوم‌گردی ۱۹۳، مجتمع پذیرایی بین راهی ۴۰، سفره خانه سنتی ۲۸، مجتمع و اردوگاه‌های گردشگری ۳۲، مراکز تفریحی و گردشگری ۴، محوطه و پارک‌های طبیعتگردی ۹ مورد اعلام کرد و گفت: میزان اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی استان به ۱۰۰ درصد رسیده است.

وی با تصریح بر اینکه استان فارس با داشتن یک‌هزار و ۹۳ مراکز اقامتی درخصوص اسکان مسافران هیچ مشکلی ندارد، افزود: خوشبختانه ظرفیت اقامتی این استان در نوروز سال جدید افزایش یافته و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در کنار سایر مراکز اقامتی به مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌کنند.

بازدید بیش از ۶۷۲ هزار گردشگر از جاذبه‌های استان

روانشاد، همچنین از فروش ۱۳۷ هزار و ۳۹۰ بلیت در اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: استان فارس با دارا بودن مجموعه‌هایی نظیر حافظیه، تخت‌جمشید، سعدیه، ارگ کریم خانی و پاسارگاد در رتبه نخست مقصد سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ قرار گرفت.

سرپرست امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: از ابتدای طرح نوروزی تا به امروز ۶۷۲ هزار و ۳۵۱ نفر از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در استان فارس بازدید کردند.

وی در خصوص آخرین آمار بازدید میهمانان نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس، گفت: از ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین‌ماه جاری ۶۷۲ هزار و ۳۵۱ نفر از جاذبه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل بازدید کردند که آرامگاه حافظ، تخت جمشید و سعدی بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را داشتند.

روانشاد گفت: مجموعه فرهنگی آرامگاه حافظ بعد از حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع) از روز ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ تا چهارم فروردین‌ماه با ۱۸۵ هزار و ۸۸۰ نفر بازدیدکننده، در صدر بازدید مسافران نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس قرار دارد.

سرپرست امور گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۱۹ هزار و ۲۶۶ نفر بازدیدکننده، مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۱۷ هزار و ۲۷۷ نفر، مجموعه جهانی پاسارگاد با ۷۵ هزار و ۳۰۲ نفر بازدیدکننده و ارگ کریم‌خان با ۷۲ هزار و ۱۰۸ نفر قرار دارند.

همچنین غلامرضا غلامی رئیس ستاد خدمات سفر شهر شیراز نیز گفت: علاوه بر هتل‌ها و مهمان پذیرها، ۳ کمپ شهرداری در زیباشهر، باغ جنت و سعدیه و ۱۲ پارک برای اسکان مسافران نوروزی شیراز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این که در این کمپ‌ها ۲۱۸ کانکس برای مسافران در نظرگرفته شده است، گفت: فضای برپایی هزار و ۵۰۰ چادر هم در این سه کمپ فراهم است.

رئیس ستاد خدمات سفر شهر شیراز گفت: برای کاهش ترافیک و رفاه حال مسافران، اتوبوس‌های رایگان گردشگری در کمپ‌های نوروزی مستقر است که علاقه مندان می‌توانند با ثبت نام در محل‌های در نظر گرفته شده در کمپ ها، ساعت ۱۶ هر روز از خدمات این اتوبوس‌ها بهره‌مند شوند.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا