اقتصاد چین بهاری شد – ایسنا



این انتظار وجود دارد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه ژانویه کندتر از ماه دسامبر کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی رویترز امروز (دوشنبه) نشان داد که انتظار می‌رود فعالیت کارخانه‌های چین در ماه ژانویه کندتر از ماه دسامبر کاهش یابد و البته با توجه به پایان محدودیت بیماری کووید در چین، تولید با مشکل مواجه شد زیرا کارگران همچنان بیمار می‌شوند. در حالی که موج خروج عفونت‌ها سریع‌تر از آنچه اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند از میان جمعیت و نیروی کار عبور کرد، اختلالات در خطوط تولید همچنان ادامه داشت.

بر اساس پیش‌بینی ۲۵ اقتصاددانی که توسط رویترز مورد نظرسنجی قرار گرفتند، روند نزولی از سپتامبر را معکوس کرد و شاخص مدیران خرید تولید (PMI) در ژانویه به ۴۹.۸ در مقایسه با ۴۷ در دسامبر بهبود یافت.

بسیاری از تولیدکنندگان این نگرانی را مطرح کرده بودند که عفونت‌های کووید در میان نیروی کار و تعطیلی فصلی کارخانه‌ها به‌طور قابل‌توجهی بر بهره‌وری صنعتی در این ماه تأثیر می‌گذارد.

طبق یادداشتی از کپیتال اکونومیکس، علائم اولیه حاکی از آن است که شرایط در ژانویه بهبود یافته است. با این حال، دومین اقتصاد بزرگ جهان همچنان با مشکلات بزرگ خارجی در سمت تقاضا مواجه است و تولیدکنندگان صادرات محور چین همچنان به گزارش کاهش سفارشات به دلیل ترس از رکود جهانی ادامه می‌دهند.

کابینه چین روز شنبه متعهد شد که مصرف را افزایش دهد تا به بهبود اقتصاد کمک کند. در طول تعطیلات سال نو، علیرغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است بخش خدمات به دلیل کمبود کارکنان ناشی از کووید- ۱۹ با مشکل مواجه شود، مصرف ۱۲.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا