المپیادهای ورزش‌های دانشجویی از تابستان آغاز می‌شود


المپیادهای ورزش‌های دانشجویی از تابستان آغاز می‌شود

مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: المپیادهای ورزش‌های دانشجویی از تابستان سال جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم علی دوست مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در پنجاه و دومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور که به میزبانی دانشگاه شیراز درحال برگزاری است؛ گفت: اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اهداف کلان و تحقق چشم انداز تربیت بدنی و ورزش دانشگاه‌ها یعنی کمک به رشد و شکوفای ابعاد معنوی، جسمانی، عاطفی و اجتماعی دانشجویان از طریق فعالیت‌های مفرح و سلامت بخش تربیت بدنی و ورزش سعی در اجرای رسالت خویش در چارچوب وظایف محوله دارد.
 
وی ادامه داد: در همین چارچوب اداره کل تربیت بدنی در حوزه‌های فنی و مسابقات قهرمانی، توسعه ورزش همگانی و تفریحی از طریق توسعه رویدادهای درون دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و سراسری و نیز توسعه فضاهای زودبازده ورزشی و طرح‌های عمرانی و توسعه ورزش آموزشی و پژوهشی و همچنین ارزیابی عملکرد تربیت بدنی دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند.
 
 دکتر علی دوست افزود: یکی از ماموریت‌های اصلی این اداره کل توسعه ورزش‌های دانشگاهی در جهت ارتقای سطح سلامت جسمی و بهبود سبک زندگی و تندرستی دانشجویان است در این راستا تجهیز واحد ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی با استفاده از فناوری‌های نوین، حمایت از طرح سامان دهی و تجهیز فضاهای ورزشی به ویژه در سراهای دانشجویی، برنامه‌ریزی و ساماندهی اتاق‌های تندرستی و ورزش دانشگاه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.  
 
مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های این اداره کل توسعه هم جانبه برنامه‌های ورزش قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی است؛ اظهار کرد: برگزاری مسابقات قهرمانی دانشجویان کشور در رشته‌های مختلف ورزشی در سطح استان، منطقه و کل کشور، برگزاری المپیاد قهرمانی فرهنگی–ورزشی دانشجویان کشور، فراهم‌سازی تسهیلات لازم جهت ادامه تحصیل استعدادهای ورزشی در دانشگاه‌های کشور، تجلیل از پیشکسوتان، قهرمانان و دست‌اندرکاران تربیت بدنی دانشگاه‌های کشور از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل تربیت بدنی در راستای دست‌یابی به توسعه ورزش قهرمانی در سطح ملی و بین‌المللی است.  
 
دکتر علی دوست با اشاره به اینکه یکی دیگر از اولویت‌های این اداره کل توسعه ورزش همگانی است؛ تصریح کرد: پنجمین المپیاد ورزش های همگانی با حضور یک هزار و ۹۶۰ نفر در ۸ رشته در بخش دختران و پسران برگزار شده است که قصد داریم برای تابستان سال جاری نیز این مسابقات را داشته باشیم.
 
وی در خصوص حضور دانشجویان در مسابقات ورزشی اظهار کرد: خوشبختانه پس از پایان ویروس کرونا و بازگشت دانشجویان به دانشگاه ها ما شاهد حضور گرم و پررنگ دانشجویان در فعالیت های ورزشی و مسابقات دانشگاهی و المپیادهای کشوری بوده ایم، اکنون با گذشت یکسال و افزایش آمادگی جسمانی دانشجویان انتظار داریم دانشجویان بیشتری در مسابقات ورزشی شرکت کنند.
 
مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در خصوص مسابقات ورزشی برگزار شده از سوی این اداره کل در سال ۱۴۰۱؛ گفت: مسابقات ورزشی جشنواره بهاره با حضور ۲ هزارو ۶۸۶ نفر در ۱۰ رشته، پانزدهمین المپیاد فرهنگی – ورزشی به میزبانی دانشگاه تبریز در بخش دختران با حضور۹۷ دانشگاه و یک هزارو ۴۷۶ نفر و در بخش پسران با حضور ۱۱۴ دانشگاه و یک هزارو ۸۰۰ نفر، سومین المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دختر و پسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در بخش دختران با حضور ۴۹ دانشگاه و ۴۷۰ نفر و در بخش پسران با حضور ۵۳ دانشگاه و ۸۶۱ نفر در سال ۱۴۰۱ برگزار شده است.
 
دکتر علی دوست ادامه داد: اولین المپیاد فرهنگی – ورزشی دانشجویان بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به میزبانی دانشگاه مازندران در بخش دختران با حضور ۱۴  دانشگاه و ۱۲۸  نفر و در بخش پسران با حضور ۲۷ دانشگاه و ۴۰۸  نفر، اولین المپیاد ورزش‌های ‌ساحلی دانشجویان در دو بخش دختران و پسران با حضور ۲۰ دانشگاه در ۵ رشته ورزشی با جمعیت ۲۰۰ نفر نیز از دیگر برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته است.  
 
وی افزود: اجرای طرح توسعه رشته دوچرخه سواری در ۱۱ دانشگاه، برگزاری جلسه مدیران ورزشی و دبیران مناطق دهگانه ورزشی و برنامه ریزی مسابقات مناطق، برگزاری جلسات انجمن‌های ورزشی با هیات‌های ورزشی استان‌های میزبان و بازدید از اماکن ورزشی، برگزاری مسابقات منطقه کسب سهمیه پانزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی در مناطق دهگانه، برگزاری جلسه سرپرستان کل کاروان های ورزشی از مواردی است که در سال ۱۴۰۱ به آن اهتمام داشته‌ایم.
 
مدیر کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: اعزام تیم شطرنج به مسابقات جهانی، اعزام تیم کشتی به اولین دوره مسابقات جام جهانی ورزش‌های رزمی دانشجویان دانشگاه‌های جهان، توسعه مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی، توسعه آموزش‌های مهارتی: شامل برگزاری دوره‌های داوری و مربیگری و کارگاه های علمی و تخصصی ویژه توانمندسازی مدیران و کارشناسان تربیت بدنی و دانشجویان، برگزاری جلسات و انعقاد تفاهم‌نامه با فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی و اقدامات دیگر از جمله فعالیت های این اداره کل در سال ۱۴۰۱ بوده است که برای سال جاری با همت کارشناسان این اداره کل و دانشگاه ها افزایش خواهد یافت.
 
گفتنی‌ است؛ پس از آیین گشایش پنجاه‌ودومین نشست مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور، این رویداد با برپایی کارگروه‌های تخصصی مختلف ازجمله: توسعه ورزش همگانی، توسعه ورزش قهرمانی در روز پنجشنبه چهارم خردادماه به کار خود ادامه داد.  
 
فردا جمعه ۵ خردادماه نیز مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در قالب ۵ کارگروه تخصصی شامل ۱. توسعه ورزش دانشگاهی، ۲. بررسی وضعیت سامانه سجاد و سامانه بیتا، ۳. بررسی وضعیت ساختار و نیروی انسانی تربیت بدنی دانشگاه‌ها، ۴. بررسی وضعیت مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی و ۵. توسعه زیرساخت‌های ورزشی به بحث و تبادل‌نظر درخصوص موضوعات مختلف خواهند پرداخت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا