الوطن ادعا کرد: تهران و مسکو خواهان بقای اردوغان در قدرت هستند



یک روزنامه سوری به نقل از منابع عربی اعلام کرد که بقای اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه به سود ایران و روسیه است و این دو کشور حامی اردوغان هستند.

به گزارش ایسنا، برخی منابع دیپلماتیک عربی در گفت‌وگو با روزنامه الوطن تاکید کردند که همپیمانان دمشق یعنی ایران و روسیه حامی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هستند زیرا برخی گزارش ها حاکی از آن است که مخالفان اردوغان که به دنبال معرفی نامزد جدید برای ریاست جمهوری در این کشور هستند تمایل کامل به غرب و مشخصا آمریکا دارند.

این منابع اعلام کردند که به نظر می رسد تمایل علنی مخالفان اردوغان به ناتو یکی از مهم ترین دلایل حمایت دو متحد دمشق(تهران و مسکو) از اردوغان است زیرا منافع آن ها در تداوم روی کار بودن وی به عنوان رئیس جمهور است.

این منابع می گویند که همین امر باعث شده است که ایران و روسیه از تمام اقدامات که منجر به بالا رفتن آراء اردوغان در انتخابات پیش رو شود، حمایت کنند.

در بخشی از این گزارش همچنین آمده است که اردوغان در جنگ روسیه و اوکراین موضع بی طرفی اتخاذ کرد و همچنین توانست از روابط خوب با تهران محافظت کند و این امور ثابت می کند که بقای اردوغان در قدرت به سود تهران و مسکو است و رسیدن دشمنان اردوغان به قدرت که طرفداران ناتو هستند به سود این دو کشور نیست.

در ادامه این گزارش آمده است که نظرسنجی ها نشان می دهد اغلب مردم ترکیه حامی انجام گفت‌وگو با دمشق برای حل اختلافات با این کشور هستند و قضیه کردهای مرزنشین و حل مشکلات پناهندگان در راس اولویت های آنان است.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اخیرا در اظهاراتی با اشاره به تلاش ها برای نزدیک شن روابط دمشق و آنکارا خواستار برگزاری مذاکرات میان روسیه، ترکیه و سوریه شد و برای اولین بار اعلام کرد که ایران نیز می تواند به این مذاکرات بپیوندد.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا