امام جمعه اردبیل: آنچه در سفارت آذربایجان اتفاق افتاد مورد تایید نیست، اما نتیجه روحیه غیرتی آذری است


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آنچه در سفارت آذربایجان اخیراً اتفاق افتاد مورد تایید نیست، اما نتیجه روحیه غیرتی آذری است.

سیدحسن عاملی ۱۴ بهمن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: ایام رجب ایام بسیار مبارک و سرنوشت ساز است، این فرصت ها را باید غنیمت دانست.

وی با اشاره به حوادث اخیر رخ داده در جمهوری آذربایجان، خاطر نشان کرد: هزار سال است که ما با آذری های آن طرف ارس برادرانه زندگی کرده ایم، در شادی آنها شاد بوده ایم و در غم آنها غمگین. نه آنها در ایران احساس بیگانگی کرده‌اند و نه ما در آن طرف ارس احساس بیگانگی کرده ایم. اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی بین ما بی نظیر است و همه ما می دانیم که آذری ها در غیرت نسبت به ناموس مشهور هستند و به ناموس خود شدیداً غیرت و حمیت دارند و درباره هرچه کوتاه بیایند در موضوع ناموس امکان ندارد کوتاه بیایند.

عاملی ادامه داد: آنچه در سفارت آذربایجان اخیراً اتفاق افتاد مورد تایید نیست، اما نتیجه روحیه غیرتی آذری است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: یک آذری ایرانی با همسر آذربایجانی خود بیست سال زندگی کرده است و دو فرزند محصول این زندگی مشترک است در نهایت به مشکلاتی بر می خورند. زن به سفارت آذربایجان در تهران می‌رود و دیگر بیرون نمی آید. مرد بارها به سفارت مراجعه می‌کند اما نتیجه نمی‌گیرد، التماس می‌کند اما جواب مثبت نمی‌شنود، در این حین دختر با مادرش تماس می گیرد و معلوم می‌شود که مادر در باکو است. مرد به سفارت می رود می‌گوید پاسپورت زن دست من است او چگونه توانسته از کشور خارج شود؟ وقتی می‌بیند زنش با همکاری سفارت در آذربایجان است و فرزندانش بی مادر مانده‌اند و زن نیز هنوز زن اوست اما خانواده را ترک کرده او شدیداً غیرتی می شود و یک تصمیم اشتباه می گیرد. ما کار او را اصلاً تایید نمی کنیم ولی باید بپذیریم که وقتی غیرت ناموسی غلیان بکند موجب خطا هایی هم می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ارائه تحلیلی از پیام های حملات پهپادی دشمنان به مراکز تسلیحاتی ایران، تصریح کرد: حمله پهپادی دشمن به مراکز تسلیحاتی ایران سه پیام بسیار مهم دارد: اول اینکه دشمن تحمل ایران قوی را ندارد، مشکل آنها با ایران قوی است. قرار دادن سپاه در لیست تحریم، تحریم فرمانده ارتش ایران، تحریم مراکز دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی ایران، ترور دانشمندان هسته ای و تلاش برای خلع سلاح موشکی ایران و آوردن آن به موضوعات مذاکره هسته‌ای همه در این راستا است.

وی ادامه داد: پیام دوم حمله به مراکز تسلیحاتی ایران این است که اگر دشمنان ما سلطه بر ایران پیدا کنند اول کاری که می کنند از بین بردن توان نظامی و قدرت دفاعی ایران است، در آن صورت فاتحه همه چیز خوانده شده است؛ چراکه هر کشوری خلع سلاح شده به محض خلع سلاح بلای عظیمی بر سر آنها آمده است.

عاملی اضافه کرد: پیام سوم این است که استقرار منطقه و آرامش خاورمیانه توسط اسرائیل به هم می ریزد، بنابراین اتهام تنش به ایران دروغ بزرگ است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا