امام جمعه قم: مراجع باید در کنار مشکلات اقتصادی نسبت به مسئله حجاب هشدار جدی بدهند / اگر راه باز شد دیگر امکان بازگشت نیست


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: خطیب جمعه قم با بیان اینکه همه باید مرزبان احکام اسلامی باشیم، اضافه کرد: مسئولین، خانواده‌ها و علما باید مواظب مسئله حجاب باشند و مراجع باید در کنار مشکلات اقتصادی نسبت به این موضوع که کانون خانواده‌ها را ویران می‌کند هشدار جدی بدهند.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه های نماز جمعه قم که ۱۶ دی‌ماه در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به ۱۹ دی عنوان کرد: ۱۹ دی روز قیام خونین حوزه علمیه قم و مردم قم برای دفاع از مرجعیت است؛ زیرا دشمن تصور می‌کرد با اهانت به امام خمینی (ره) می تواند پرونده انقلاب را ببندد.

وی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی، خطاب به آنان گفت: تصور می کنید با اهانت به پیشوا و مقتدا اسلام می‌توانید کار را تمام کنید؟ با توهین می خواهید عقده گشایی کنید؟ آن روز توهین به امام خمینی (ره) سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و امروز هم توهین به خلف صالح امام (ره) سبب می‌شود که بساط شما درهم ریخته شود.

وی با بیان اینکه مردم قم حواریون امام خمینی (ره) و در خط مقدم انقلاب بودند، اظهار کرد: قم کلمه طیبه و سرچشمه‌ای برای شط جوشان انقلاب اسلامی است اما باید مواظبت کنیم؛ زیرا دشمن این سرچشمه را پیدا کرده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد ارزش‌های انقلاب را در قم کمرنگ کند، ادامه داد: پیام مردم قم تقابل دو نظام لیبرال غربی و نظام اسلامی بود و مشخص شد که حق بر باطل پیروز است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور به هنگام، غیرت دینی، بصیرت، روشن بینی و استقامت از جمله درس های ۱۹ دی است، خطاب به جوانان قمی بیان کرد: جوانان قمی امروز راه جوانان ۱۹ دی را ادامه دهید.

امام جمعه قم با اشاره به واقعه ۱۷ دی و توطئه کشف حجاب اجباری تصریح کرد: در حالی که آتاترک در ترکیه کشف حجاب را اختیاری کرده بود اما رضا خان پهلوی کاسه داغ‌ تر از آش شد و کشف حجاب را اجباری کرد و امروز کسانی مخالفان حجاب اجباری هستند که این پیشینه را دارند در حالی که حجاب اجباری نیست بلکه اگر کسی اصل اسلام را می‌پذیرد باید لوازم آن را هم بپذیرد.

وی با بیان اینکه همه باید مرزبان احکام اسلامی باشیم، اضافه کرد: اگر راه باز شد دیگر امکان بازگشت نیست به همین خاطر مسئولین، خانواده‌ها و علما باید مواظب باشند و مراجع باید در کنار مشکلات اقتصادی نسبت به این موضوع که کانون خانواده‌ها را ویران می‌کند هشدار جدی بدهند.

امام جمعه قم با اشاره به روز شهدای دانشجو و شهادت سید محمد حسین علم الهدی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: این کارنامه دانشجویان ما است که در هویزه حماسه آفریدند و با همه وجود از انقلاب دفاع کردند؛ شما هم شیوه آن‌ها را، به عنوان راه و روش تان انتخاب کنید.

وی با اشاره به اینکه وفات ام‌البنین را روز تکریم مادران و بانوان شهدا قرار دادند؛ زیرا هم مادر شهید و هم همسر شهید است، گفت: عظمت این بانو را زمانی می‌توان شناخت که وقتی خبر شهادت فرزندانش را به او می‌دهند می‌پرسد آیا حسین (ع) هم شهید شده است؟

وی خطاب به خانواده شهدا بیان کرد: قدر این نعمت خدادادی را بدانید و الگویی برای دیگران باشید همچنین به مراکز ذی ربط مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران توصیه می کنم که این خانواده‌ها عزیز باشند و نه تنها مشکلات مادی بلکه در این فضای غبار آلود مراقب فرزندان شهدا هم باشند تا آن‌ها نیز الگویی برای جامعه باشند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کرد: انسان با تمام وجود سعی می کند که سختی‌ها و دشواری‌ها را از زندگی دور کند و آسوده خاطر شود و زندگی همراه با آسایش و آرامشی دائمی داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم شناخت عوامل سعادت و شقاوت گفت: چه کسی بهتر از خداوندی که انسان و جهان را آفریده است می‌تواند سعادت را تبیین و عوامل سعادت را به انسان معرفی کند؟

وی با تاکید بر اینکه سعادتمندی گمشده همه انسان‌ها است، بیان کرد: خداوند در آیات ۱۰۵ تا ۱۰۷ سوره هود می‌فرماید فردا قیامت انسان ها به دو دسته شقی و سعید محشور می‌شوند که نتیجه اعمال انسان ها در این دنیا است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نتیجه اعمال سعادتمندانه سعید بودن در آخرت و نتیجه اعمال همراه با شقاوت در دنیا، شقی محشور شدن پیش گاه خداوند است.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: محبوبیت نزد پروردگار، امید به آینده، بازیابی شخصیت، افزایش نعمت‌ها و روشن بینی در زندگی یعنی تشخیص وقایع از مدت ها قبل از جمله آثاری است که ترک گناه در زندگی به همراه دارد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا