«امانوئل ماکرون» به مولداوی می‌رود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد که ماه آینده میلادی به مولداوی سفر می کند.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور فرانسه قرار است برای شرکت در دومین اجلاس جامعه سیاسی اروپا در مولداوی اول ژوئن سال جاری میلادی به مولداوی برود.

دولت مولداوی از کشورهای منتقد روسیه به شمار می رود.

رئیس‌ جمهور مولداوی پیشتر گفته بود که به بهانه احترام به رأی دادگاه کیفری بین‌المللی در خصوص بازداشت رئیس‌ جمهور روسیه، «ولادیمیر پوتین» را در صورت ورود به این کشور بازداشت می‌ کند.

«مایا ساندو» رئیس‌جمهور غربگرای مولداوی اعلام کرد که جمهوری مولداوی به تصمیم دادگاه کیفری بین‌ المللی که به نام رئیس‌ جمهور روسیه به دلیل جنایات جنگی در اوکراین، حکم بازداشت صادر کرده است، احترام می‌گذارد و

دیوان کیفری بین‌ المللی در ماه‌ های گذشته برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به بهانه ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است.

این دادگاه بین المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا