اموال غصب شده توسط رژیم پهلوی در خزانه نگهداری می شود



ایسنا/گیلان رئیس بنیاد مستضعفین، با بیان اینکه امام با انقلابش رژیم طاغوت را سرنگون کرده و اموال غصب شده به دست خاندان پهلوی را به ما سپرد تا به مردم برسانیم، گفت: این اموال همگی حفظ شده و نظام اسلامی از آنها استفاده نکرده و در خزانه نگهداری می شود.

پرویز فتاح در آیین واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک غصب شده توسط خندان پهلوی به مردم که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، اقامه نماز را به معنی متجلی شدن نماز در اخلاق و رفتار و گفتار و اعمال دانست و اظهار کرد: مردم باید تجلی آرمان های انقلاب را در جامعه ببینند.

وی واگذاری املاک ملت را یکی از جلوه های انقلاب حضرت امام(ره) دانست و افزود: امام با انقلابش رژیم طاغوت را سرنگون کرده و اموال غصب شده به دست خاندان پهلوی را به ما سپرد تا به مردم برسانیم.

رئیس بنیاد مستضعفین، با اشاره به واگذاری ۱۳۵ هزارمین سند از املاک ملت، تصریح کرد: این املاک برای ساخت مسکن و مدرسه و خانه بهداشت و… که مورد نیاز انقلاب و مردم بوده واگذار شده است.

فتاح، به بخشی از اموال غصب شده علاوه بر زمین و املاک و قریه ها و روستاها اشاره کرد و گفت: اموال کاخ ها و فرش های نفیس و خودروهای گرانقیمت و مجموعه های تمبر و عاج و زیورآلات و… همگی حفظ شده و نظام اسلامی از آنها استفاده نکرده و در خزانه نگهداری می شود؛ همچنین در قالب موزه و نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی عمق غصب اموال ملت توسط خاندان پهلوی را تطهیرنشدنی دانست و اضافه کرد: مکتب امام و مرام رهبر انقلاب تاکید بر بازگشت این اموال به ملت دارد.

رئیس بنیاد مستضعفین، با اشاره به طولاتی شدن فرایند این واگذاری بعد از ۴۳ سال، تصریح کرد: طی این سال ها هیچگونه اجاره یا تعرض به اموال در اختیار مردم نشده و قطعا تا سال آینده واگذاری اسناد را کامل می کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولان نظام اسلامی در قبال اموال ملت وظیفه دارند، متذکر شد: مسئولان نظام اسلامی باید به زندگی امام و سیره رهبری تاسی بجویند و سادگی را بیاموزند؛ این انقلاب به پیروزی رسید تا امانت به اهلش برسد و لذا استفاده از املاک ملت در کارهای عام المنفعه در دستور کار بنیاد مستضعفین است.

فتاح، با اشاره به واگذاری ۲۵۰۰ سند علوی در گیلان، تاکید کرد: آماده مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن گیلان هستیم و برای امنیت و رفاه مردم تلاش می کنیم، زیرا بازگشت امانت به دست صاحبش نوعی اقامه عدل است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا