امیدواریم اختلافات سیاسی ایرانی- عربی حل شود



سفیر عمان در قاهره برای حل اختلافات سیاسی میان ایران و کشورهای عربی ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه الدستور، عبدالله بن ناصر الرحبی، سفیر عمان در قاهره در آستانه سفر پادشاه این کشور به مصر یک نشست خبری برگزار کرد.

وی در بخشی از این نشست خبری تاکید کرد که امیدواریم تمام اختلافات سیاسی موجود میان ایران و کشورهای عربی حل شود.

سفیر عمان در قاهره همچنین برای برگزاری گفت وگو میان کشورهای عربی و عدم دخالت در امور یکدیگر ابراز امیدواری کرد.

بر اساس این گزارش، اخیرا ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان یکدیگر توافق کردند.

از سوی دیگر ،یک منبع دیپلماتیک مصری اخیرا در گفت‌وگو با العربی الجدید اعلام کرد که اوایل ماه جولای نشست جدیدی میان مسئولان تهران و قاهره با وساطت بغداد برگزار خواهد شد و این نشست در بالاترین سطح نشست های امنیتی خواهد بود.

این منبع که خواستار عدم فاش شدن نامش شده است تاکید کرد که میانجیگری بغداد بعد از تلاش های عمان برای گسترش روابط ایران و مصر انجام شد.

وی گفت که ملاحظات مصر در روابط خود با ایران بعد از توافق تهران و ریاض کمتر شده است.

این منبع مصری می گوید که گشایش قاهره در روابطش با تهران بعد از میانجیگری های عراق و عمان اکنون بیشتر شده است اما همچنان در مرحله «آزمودن جدیت ایران» در این امر هستند.

یک منبع دیپلماتیک مصری دیگر نیز با اشاره به گسترش روابط تهران و قاهره گفت که دیدار روسای جمهور و یا وزرای خارجه دو کشور در مرحله آتی بعید نیست اما به هر حال این دیدارها قبل از ماه جولای که موعد نشست دوم مسئولان دو کشور در بغداد است، نخواهد بود.

وی در ادامه به دیدار عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در حاشیه نشست «بغداد۲» در اردن اشاره کرد و آن را تحولی بزرگ توصیف کرد.

این منبع دیپلماتیک خاطرنشان کرد که اگر درخصوص پرونده های اولیه توافق شود، دیدار حسین امیر عبداللهیان و سامح شکری وزرای خارجه ایران و مصر بعید نخواهد بود و ممکن است در حاشیه یک نشست بین المللی دیداری میان ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر انجام شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا