انتقاد از اولویت دادن به خروج حیوانات به جای انسان‌ها از افغانستان در انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یکی از تنفگداران پیشین نیروی دریایی بریتانیا که در افغانستان پناهگاهی را برای سگ‌ها و گربه‌ها برپا کرده بود با یک پرواز چارتر و به همراه این حیوانات از این کشور بحران‌زده خارج شد اما کارکنان محلی را با خود نبرد.

پل فارتینگ پس از آنکه 15 سال پیش به همراه نظامیان بریتانیا در افغانستان حضور داشت یک موسسه خیریه به نام «نوزاد» را برای نگهداری و رسیدگی به حیوانات خانگی در افغانستان ایجاد کرد. او طی روزهای گذشته و به دنبال به قدرت رسیدن طالبان در کابل کارزاری را برای نجات حیوانات پناهگاه «نوزاد» و کارکنان آن آغاز کرده بود.

عده‌ای با انتقاد از کارزار وی بر این باور بودند که تلاش‌های رسانه‌ای او توجه عمومی را از تلاش برای خروج اتباع بریتانیایی و افغان از فرودگاه کابل منحرف می‌کند.

تام توگنهت، نماینده محافظه‌کار مجلس عوام که سابقه خدمت در عملیات ارتش بریتانیا در افغانستان را دارد در این باره گفت: «اگر من یک آمبولانس بفرستم تا به جای مادر شما، سگم را نجات دهم چه خواهید گفت؟»

وی افزود: «ما نظامیانی زیادی را به کار گرفتیم تا 200 سگ را منتقل کنیم در حالی که خانواده مترجم من احتمالا کشته خواهند شد.»

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا البته گفته است که در روند تخلیه از افغانستان باید اولویت به جای حیوانات به انسان‌ها داده شود.

به نوشته روزنامه اتریشی “استاندارد” حالا این روزها اخبار تلخ تخلیه پناهجویان از افغانستان طعم تلخ این انتقال حیوانات را هم به خود گرفته است.

تام توگنهت در این باره گفته است: رئیس و پزشک پناهگاه حیوانات کابل و دست کم 150 نفر از ساکنان آن نجات یافتند اما بسیاری کارکنان محلی همچنان در افغانستان مانده اند.

این سیاستمدار محافظه کار انگلیسی در این باره گفت: ما از نیروهای خود برای انتقال سگ ها استفاده کردیم در حالی که خانواده مترجم من در افغانستان در معرض خطر مرگ قرار دارند.

“لیزا نندی”، سخنگوی حزب محافظه کار انگلیس هم معتقد است که تعداد کل افراد نیازمند به کمک در افغانستان بسیار بیشتر از آمارهای رسما اعلام شده و هزاران نفر است. وی همچنین گفت: این واقعیت که بسیاری از حامیان انگلیسی در افغانستان جا مانده اند برای دولت محافظه کار انگلیس به نخست وزیری “بوریس جانسون” شرم آور است.

منتقدان همچنین وزارت خارجه انگلیس را متهم به اهمال کاری و تاخیر در اقدام برای نجات جان کارکنان محلی در افغانستان می کنند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا