انتقال داوطلبان برفگیر شده کنکور در مناطق محروم «زیلایی» کهگیلویه و بویراحمد


ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد داوطلبان برفگیر شده کنکوری در مناطق محروم و سخت گذر زیلایی طی عملیات مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد و با کمک راهداری و هلال احمر به یاسوج منتقل شدند.

روز گذشته تماسی مردمی مبنی بر اینکه تعداد از دانش آموزان در منطقه محروم « موشمی زیلایی» نتواسته اند بنا به سختی و صعب العبور بودن مسیر، برف و یخبندان خود را به شهر برسانند، توسط ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد مخابره شد.

علیرضا نیکروز، مدیرکل مدیریت بحران استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از عملیات انتقال این دانش آموزان از مناطق سخت گذر زیلایی به مرکز استان خبر داد و گفت: روز گذشته و پس از دریافت گزارش نیاز به امداد دانش آموزان و داوطلبان کنکور ۱۴۰۱ ،عملیاتی با هدف انتقال کنکوری‌های منطقه محروم و سخت گذر «زیلایی» آغاز شد.

وی با بیان اینکه تردد شبانه با توجه به سخت گذر بودن مسیر و یخبندان عملیات را سخت‌تر می‌کرد، افزود: تیم‌هایی با خودروهای کمک دار و مجهز به منطقه اعزام شدند.

نیکروز اظهار کرد: در این عملیات که حدود ۱٠ ساعت طول کشید، موفق به انتقال تمام دانش آموزان کنکوری شدیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ساعت پنج بامداد امروز این عملیات با تلاش شکل گرفته، با موفقیت به پایان رسید.

نیکروز تصریح کرد: خوشبختانه تمهیدات لازم برای تحویل و اسکان این دانش آموزان انجام شد.

گفتنی است که منطقه زیلایی به علت صعب العبور بودن، کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه با هر بارشی، عبور و مرور با مشکل مواجه شده و در فصل زمستان تردد در این منطقه خطرناک و  حادثه ساز خواهد بود.

یاد آور می شد که تعدادی از دانش آموزان بخش زیلایی به دلیل برف، یخبندان و دمای تا ۱۲ درجه زیر صفر، قبل از کنکور نتوانسته اند خود را به یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، محل برگزاری آزمون برسانند که استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز پس از گزارش مدیریت بحران خواستار برنامه ریزی و اقدام فوری برای انتقال این دانش آموزان شد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا