انتقال فرهنگ ایثار و شهدا به نسل‌های آینده از وظایف اصلی حاکمیت است



ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال فرهنگ ایثار و شهدا به نسل‌های آینده از وظایف اصلی حاکمیت است.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص برگزاری کنگره ملی بیش از ۶۵۴۴ شهد در لرستان، اظهار کرد: مقدمات برگزاری این کنگره از دو سه سال اخیر آغاز شده و تلاش مجمع نمایندگان، نماینده ولی‌فقیه در لرستان و استاندار براین است که کنگره‌ای در خور شان شهدا برگزار شود.

وی با بیان اینکه امروز هر آنچه داریم را مدیون شهدا هستیم، اضافه کرد: اگر در دنیا اقتدار و حرفی برای گفتن داریم و و روی ایران حساب و کتاب می‌کنند بخاطر فداکاری و رشادت شهدا در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ ایثار و شهادت و جانثاری شهدا سبب شد که امروز امنیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی شهدا، کارکرد دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده از وظایف اصلی حاکمیت و مسئولین است، بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید پای کار بیایند و براساس برنامه زمانبندی در لرستان کنگره برگزار شود.

ابراهیمی عنوان کرد: نیاز است این کنگره از سوی مسئولین کشوری و استانی تامین اعتبار شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی افزود: البته مجمع نمایندگان از اعتباری که در اختیار دارند مبلغی را در اختیار کنگره قرار خواهند داد و در این راستا به سازمان برنامه اعلام کردند که چه میزان به کنگره ملی شهدا کمک شود.

وی گفت: برنامه‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده در حوزه‌های مختلف به خوبی پیش رفته است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقدمات برگزاری کنگره انجام شده و اسفندماه یا اوایل سال آینده شاهد برگزاری این رویداد مهم در استان خواهیم بود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا