انگلیس: در حال حاضر ارسال جنگنده به اوکراین رویکرد صحیحی نیست – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس گفت که دولت این کشور هنوز درباره غیرممکن بودن ارسال جنگنده به اوکراین تصمیم نهایی را نگرفته است اما در حال حاضر چنین صلاح می بیند که از این کار خودداری کند.

بر اساس این گزارش، والاس گفت: در حال حاضر تصمیم قطعی وجود ندارد. فکر نمی کنم در حال حاضر این رویکرد درستی باشد.

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به سوال یک خبرنگار پیرامون احتمال دستیابی اوکراین به جنگنده های انگلیسی افزود: من پس از مدت ها کار، دو چیز یاد گرفتم..هیچ وقت نگو چیزی ممکن است و هیچ وقت نگو چیزی محال است.

این در حالی است که سخنگوی «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس پیش از این در واکنش به درخواست اوکراین اعلام کرده بود که ارسال جنگنده برای کی یف موضوعی عملی نیست.

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در این باره گفت: جنگنده های انگلیس بسیار پچیده هستند و ماه ها زمان می برد تا بتوان پرواز با آنها را آموخت. با توجه این موضوع، معتقدیم که ارسال آنها برای اوکراین عملی نیست.

در عین حال، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان هم دیروز در سخنانی تأکید کرده بود که کشورش به اوکراین جنگنده نمی فرستد.

از سوی دیگر، دیمیتری مدودف نائب رئیس شورای امنیت روسیه گفت که درخواست های بوریس جانسون نخست وزیر سابق انگلیس برای ارسال جنگنده به اوکراین بیهوده است چرا که این اقدام به کی یف که در حال سقوط است به هیچ وجه کمکی نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا