اولین کلینیک فوق تخصصی کم‌خونی کشور در کرمان افتتاح شد



ایسنا/کرمان ظهر امروز ۱۳ بهمن ماه با حضور استاندار، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمان اولین مرکز فوق تخصصی کم‌خونی کشور در کرمان به بهره برداری رسید.

علی بهرامی مدیرعامل انجمن خیریه یاس(حمایت از بیماران مبتلا به سرطان) کرمان در این آئین گفت: انجمن طی این ۱۳ سال ۶۲۰۰ بیمار را تحت پوشش قرار داده و بیش از ۱۲ هزار سبد کالا به بیماران داده شده و مهمانسرا برای بیماران و همراهان آنها نیز احداث کرده است.

او درباره وضعیت زیرساختی درمان سرطان اظهار کرد: زیرساخت های سرطان در استان پهناور و غنی کرمان بسیار ضعیف بوده است، خوشبختانه انجمن یاس کرمان دی ماه سال گذشته یک بخش را با ۴۸ تخت و یک بخش سرپایی با همکاری خیرین راه اندازی و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کرمان داده است.

مدیرعامل انجمن خیریه یاس کرمان با تشریح اقدامات این انجمن در راستای تکمیل زیرساخت های سرطان در استان کرمان عنوان کرد: بخش آنکولوژی (۲) در بیمارستان افضلی پور در حال احداث و سال ۱۴۰۲ آماه بهره برداری است.

او افزود: خانواده آقای ملکی از خیرین زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع و ۲۲۰۰ مترمربع ساختمان به انجمن یاس کرمان اهدا کرده و این مرکز بزرگترین مرکز شیمی درمانی جنوب شرق کشور خواهد شد و در سال آینده به بهره برداری می رسد.

بهرامی تصریح کرد: عملیات عمرانی پروژه رادیوتراپی به اتمام رسیده و تقریبا به ۱۰ میلیارد تومان بودجه برای اتمام آن نیاز است.

او درباره مرکز فوق تخصصی کم خونی گفت: این مرکز اولین کلینیک کم خونی ایران است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا