اوکراین مشارکت در حمله پهپادی به مسکو را رد کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز به نقل از منابعی در ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد کی‌یف نقشی در حملات پهپادی امروز در پایتخت روسیه ندارد، گرچه پیش‌بینی می‌کند این حملات بیشتر خواهد شد.

هم‌زمان میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی دوپهلو و مبهم گفت: اوکراین در زمینه هوش مصنوعی فعال است، اما از این توانایی مستقیم در حملات پهپادی استفاده نمی‌کند.

وی همچنین افزود: آنچه در مسکو اتفاق افتاد، برای ما اهیمت ندارد، تمرکز ما باید بیشتر بر حملات موشکی علیه شهروندان اوکراینی در کی‌یف باشد.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه‌ای در تشریح حمله پهپادی امروز به پایتخت این کشور اعلام کرد که ارتش اوکراین با ۸ فروند پهپاد به مناطق مختلف شهر مسکو، پایتخت روسیه حمله کرد.

در این بیانیه آمده است: رژیم کی‌یف امروز صبح در یک حمله تروریستسی با هواپیماهای بدون سرنشین، تأسیسات و اماکن شهر مسکو را هدف قرار داد.هشت پهپاد در این حمله شرکت داشتند. که همه آنها سرنگون شدند.

آن‌گونه که در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده: ۳ فروند از این پهپادها با استفاده از ابزارهای جنگ الکترونیک سرکوب و مختل شدند و کنترل خود را از دست دادند و از اهداف موردنظر منحرف شدند؛ ۵ پهپاد دیگر نیز با سامانه ضدهوایی و ضدموشکی پانتسیر-اس سرنگون شدند.

ساعاتی پیش سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو اعلام کرد مناطق جنوبی و غربی این شهر هدف حمله پهپادی قرار گرفتند. وی دراین‌باره گفت: هواپیماهای بدون سرنشین صبح امروز سه‌شنبه به پایتخت روسیه حمله کردند و به چندین ساختمان آسیب رساندند. این حادثه تلفات جانی نداشته است. رسانه‌های روسیه می‌گویند حملات پهپادی امروز ارتش اوکراین گسترده بوده و ۲۵ پهپاد به مناطق مختلف مسکو حمله کردند.

مقامات اورژانس درباره جزئیات این حادثه در گفت‌وگو با ریانووستی اعلام کردند یک پهپاد به طبقات بالایی یک ساختمان مسکونی در بخش جنوب غربی شهر برخورد کرد و یک پهپاد دیگر نیز به یک بلوک آپارتمانی ۲۴ طبقه نیز در بخش جنوب غربی مسکو برخورد کرد.


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا