ایجاد امنیت در منطقه با همگرایی ایران و عربستان



یک دیپلمات پیشین کشورمان معتقد است همگرایی میان ایران و عربستان امنیت در منطقه را به دنبال داشته و توسعه و رفاه را زیاد می‌کند.

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این که آیا شرایط منطقه در پی توافق ایران و عربستان با ثبات و پایدار خواهد بود؟ گفت: امیدواریم که این طور باشد که هم جمهوری اسلامی ایران و هم دولت سعودی می‌خواهند، ولی می‌دانیم دست‌هایی مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌خواهند این اتفاق بیفتد.
وی خاطرنشان کرد: به هر حال همگرایی بین ایران و عربستان موجب ایجاد امنیت در منطقه است و امنیت در منطقه توسعه و رفاه را بین کشورهای منطقه زیاد می کند و این چیزی است که دشمنان منطقه نمی خواهند و قطعا کارشکنی می کنند.
این دیپلمات پیشین کشورمان با بیان این که کشورهای منطقه نیز از این شرایط خوشحال هستند، اظهار داشت: بنابراین هم ایران و هم عربستان سعودی مصمم هستند تا به تعهدات‌شان عمل کنند.

اسفند ماه ۱۴۰۱  با وساطت و تلاش‌های چین و گفت‌وگوهای انجام شده پس از ۷ سال توافق ایران و عربستان با حضور علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مساعد بن‌محمد العیبان، وزیر مشاور و عضو شورای وزیران و مشاور امنیت ملی عربستان سعودی و وانگ یی عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست و رئیس دفتر کمیسیون مرکزی امور خارجی حزب و عضو شورای دولتی جمهوری خلق چین انجام شد. در پی این توافق شاهد بودیم تحولاتی در منطقه شکل گرفت و روابط بسیاری از کشورها نیز رو به بهبود شد.
انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا