ایزدخواه: مجلس و دولت جلوی «اقتصاد هاشمیسم» را بگیرند


نماینده مردم تهران ضمن انتقاد از مولدسازی دارایی‌های دولت از روسای دولت و مجلس خواست تا اجازه ندهند عده‌ای در حاکمیت و با اختیارات خودخوانده، اقتصاد هاشمیسم را این بار به دست آنها تداوم بدهند.

به گزارش ایسنا، روح الله ایزدخواه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز سه شنبه (۱۱ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با فعالان بخش خصوصی فرمودند «من شهادت می دهم دولت در حال کار و تلاش است، اما مراقب جهت گیری‌ها باشند».

وی در ادامه تصریح کرد: مساله و انتقاد ما به دولت از منظر همین جهت‌گیری‌هاست؛ عقب افتادگی‌ها و درماندگی‌های اقتصادی امروز ما دقیقا به خاطر سال ها جهت گیری سیاست سازان و مدیران بوده وگرنه چه کسی است که نداند ظرفیت ها و منابع و فرصت های اقتصادی در ایران برای رشد شتابان و میان بر زدن در پیشرفت چقدر فراهم است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: اولا، مسائل اقتصادی پیش روی دولت شما از جمله تورم، کسری بودجه و کاهش درآمدهای دولت از قبل از انتخابات ۱۴۰۰ معلوم و مکشوف بود و نمی توان قبول کرد غافل گیر شده باشید. ثانیا، این که شما به مدد انباشت گفتمانی حلقه های گام دومی که بیش از ۱۰ سال تحقق اقتصاد مقاومتی را از دولت ها مطالبه می کردند و پاسخ نمی گرفتند و به امید تحقق آن برای شما رای ساختند به میدان آمدید، حال چه شده که نسخه های اصلی دولت شما پی در پی در مسیر تداوم اقتصاد سرمایه فروش و تورم زا گام بر می دارد؟ نکند تیغ جراحی های اقتصادی نه دست خودتان، بلکه دست همان تیم فراقوه ای حاکم  بر نسخه های اقتصادی این ۳۰ سال باقی مانده باشد.

ایزدخواه افزود: جراحی یارانه ها که در واقع اعوجاج در هزینه های ضروری دولت بود، حاصلش کاهش مصرف واقعی و ثبیت تورم در کانال ۴۰ درصدی شد. حال جراحی در دارایی های دولت را در دستور قرار داده اید، آن هم با قاعده ای تعجب برانگیز و خلق عادت و خارج از جایگاه مجلس.

وی با بیان اینکه در اصل کارآمدسازی دارایی های راکد دولت و زنده کردن ثروت ملی به نفع مدیریت کشور و گسترش رفاه مردم حرفی نیست، اما چرا اینگونه شتاب زده و بی قید و بند و بدون راهبرد؟

ایزدخواه مطرح کرد: آیا نسخه تکراری و فرسوده فروش بیت المال در این سال ها به تباهی نرفته است؟ آیا چوب حراج به شرکت های دولتی به اسم خصوصی سازی در این ۱۵ سال موفق بود که حال فروش اموال را در ادامه آن دنبال می کنید؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فقط سود خالص پالایشگاه های خصولتی امسال بالغ بر ۳۰۰ همت شد که اگر اینها شتاب زده واگذار نمی شد اکنون این پول در خزانه دولت بود و کسری بودجه نیز نداشتیم. استفاده از اهرم اذن رهبری در پاسخ به منتقدان این جهت گیری ها ما را ساکت نخواهد کرد، چه اینکه کلیت برجام هم اذن رهبری داشت و طرح تعدیل و تثبیت هم از طرف رهبری حمایت شد. صحبت از این است که چرا هیچ گاه میدان به جهت گیری های اقتصاد انقلابی که مورد تصریح رهبری است داده نمی شود؟ چرا احیای اقتصاد تعاون و به میدان آمدن لشگر صدهزارتایی تعاونی ها در دستور دولت قرار نمی‌گیرد؟

ایزدخواه اظهار کرد: چرا وقتی صحبت از تعاون می کنیم، می‌گویند تعاونی در ایران شکست خورده است؟ آیا خصوصی سازی یا در واقع خصوصی خواری در ایران شکست نخورد؟ چرا وقتی صحبت از مردمی سازی اقتصاد و انبوه روش های بومی و درون‌زای آن می کنیم می گویید حرف کلی نزنید؟ آیا دستور به آزادباش کامل یک تیم چند نفره مصون از قاعده گذاری مجلس و پیگیری قضایی مبهم، کلی و شبهه ‌ناک نیست؟ جهت گیری صریح رهبری در قائله خصوصی سازی به میدان آمدن سرمایه مردم و مدیریت مردم بود، آیا انجام شد؟

وی در ادامه گفت: جهت گیری شجاعانه رهبری درباره نظام مفلوک بانکی آن بود که فرمودند «بانک ها غلط می کنند بنگاه داری کنند»، اهتمام شد؟ اصلا حضرات سران، چرا اذن رهبری را در ملی کردن بانک های خصوصی که موتور تورم شده اند اخذ نمی کنید؟ چرا اذن رهبری را در آزادسازی زمین های احتکار شده دولت به نفع نهضت مسکن و آزادسازی مراتع به نفع عشایر و آزادسازی گلوگاه های مافیایی اقتصاد به نفع دانش بنیان ها و آزادسازی بازارچه ها به نفع مرزنشینان و آزادسازی گمرکات به نفع تجار کوچک و چندین آزادسازی دیگر به نفع مردمی کردن اقتصاد اخذ نمی کنید؟

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: بنده از این جایگاه قانونی اعتراض و سوال خود را از رئیس جمهور و رئیس مجلس در ماجرای مولدسازی دارایی ها اعلام کرده و هشدار می دهم نگذارید عده ای در حاکمیت و با اختیارات خودخوانده و بالا، اقتصاد هاشمیسم را این بار به دست شما تداوم بدهند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا