این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند

تصویر واقع‌گرایانه لاورنس آلما ـ تادما، نقاش هنر آکادمیک اهل بریتانیا از مرمر باعث شد تا او را با عنوان «نقاش سنگ مرمر» بشناسند. سبک نقاشی‌های لاورنس را می‌توان کلاسیک دانست. او موضوعات مربوط به تجمل، رفاه و انحطاط امپراتوری روم را به تصویر می‌کشید؛ همچنین چهره‌های پژمرده در فضای سنگ‌فرش مرمر، افسانه‌ها یا سوژه‌هایی در پس‌زمینه آبی دریا و آسمان در نقاشی‌های او دیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، لاورنس آلما ـ تادما (Lawrence Alma-Tadema) در طول فعالیت هنری خود، دقت تاریخی را در نقاشی‌هایش به تصویر می‌کشید و بعدتر به همین خاطر شهرت یافت. همچنین بازسازی‌های دقیق او از روم باستان، با مردان و زنان بی‌حالی که در مقابل سنگ مرمر سفید زیر نور خیره‌کننده خورشید قرار گرفته‌اند، نگاهی اجمالی از جهان مورد توجه او به مخاطبانش می‌دهد.

آلما در اوایل فعالیت هنری خود به مرووینگ ها توجه نشان داد و تشویق شد تا دقت تاریخی را در نقاشی‌هایش به تصویر بکشد. اثر اولیه‌ای که از آلما وجود دارد تصویر ملکه کلوتیلد، همسر پادشاه کلوویس را نشان می‌دهد که سه فرزند خردسال خود را آموزش می‌دهد تا پرتاب تبر را برای انتقام از مرگ پدرشان فرا بگیرند.

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند
«آموزش فرزندان کلوویس ۱۸۶۱»

موضوعات مرووینگ ها تا اواسط دهه ۱۸۶۰ موضوع مورد علاقه نقاش بود. با این حال موضوعات مرووینگی جذابیت بین‌المللی گسترده‌ای نداشتند، بنابراین او به موضوعات زندگی در مصر باستان که محبوب‌تر بودند، روی آورد که در ادامه برخی از این آثار را می‌بینیم:

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند
شطرنج‌بازان مصری ۱۸۶۵

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند
«بازار گل رومیان ۱۸۶۸»

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند
«سکوت فصیح خلق شده ۱۸۹۰»

قابل توجه است که تحقیقات دقیق باستان‌شناسی آلما تادما، از جمله تحقیق در مورد معماری رومی، منجر به استفاده از نقاشی‌های او به عنوان منبع اصلی توسط کارگردانان هالیوود و بینش آنها از جهان باستان شد. جسی لاسکی جونیور، یکی از نویسندگان در فیلم «ده فرمان»، توضیح داد که چگونه کارگردان (سیسیل بی. دمیل) به‌طور معمول چاپ‌های نقاشی آلما تادما را پخش می‌کند تا به طراحان صحنه خود ظاهری را که می‌خواست به دست آورد نشان دهد. همچنین طراحان فیلم تاریخی حماسی «گلادیاتور» ساخته ریدلی اسکات و برنده اسکار، از نقاشی‌های آلما تادما به عنوان منبع اصلی الهام استفاده کردند.

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند
خانه لاورنس در ۱۸۸۴

در ادامه نقاشی‌های دیگری از این هنرمند را مشاهده می‌کنید:

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند

این نقاشی‌ها الهام‌بخش «گلادیاتور» بودند

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا