بازنگری کتب درسی تا سال ۱۴۰۳ به نتیجه می رسد


ایسنا/گیلان وزیر آموزش و پرورش گفت: بازنگری کتب درسی آغاز شده و تا سال ۱۴۰۳ به نتیجه می رسد.

یوسف نوری امروز( پنجشنبه، ۲۹ دی) در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اثرگذاری تربیتی پایین کتب درسی در نظام آموزشی، اظهار کرد: بازنگری کتب درسی آغاز شده و تا سال ۱۴۰۳ به نتیجه می رسد.

وی با اشاره به رصد و شناسایی نارسایی های حوزه آموزش و پرورش و اولویت بندی برنامه ها، افزود: معلمان اولین اولویت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند و باید از نظر کمی و کیفی به تربیت معلم بپردازیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت توجه به دانشگاه فرهنگیان، خاطرنشان کرد: با حضور رئیس جمهور ۲۳ مصوبه برای تربیت معلم در دانشگاه های فرهنگیان در نظر گرفتیم. در این راستا جذب اساتید نخبه و خبره در دستور کار قرار دارد.

نوری، به نقش معلمان در تعیین محتوای کتب درسی اشاره کرد و گفت: نیازمند نقش آفرینی معلمان در طراحی و بازنگری کتب درسی هستیم.

وی با اشاره به ارزشیابی فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان براساس آزمون جامع و حداقل معدل ۱۵ و گزینش و کسب مهارت های شش گانه، تاکید کرد: در تربیت معلم جدی تر عمل خواهیم کرد؛ همچنین توسعه فضاهای فیزیکی دانشگاه های فرهنگیان را دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش خواستار احیای امور تربیتی در نظام آموزشی شد و بیان کرد: به زودی الگوی مدرسه ای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را استخراج و پایش خواهیم کرد.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا