بازگشایی مراکز آموزشی برخی از کشورها در بحران کرونا

ایسنا/خراسان رضوی در یک سال و نیم گذشته، زمان زیادی از یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان از دست رفته و واقعیت این است که آموزش آنلاین نمی‌تواند جایگزین کلاس‌های عملی از جمله تربیت‌بدنی باشد و افراد از این نوع یادگیری بازمانده‌اند.

کارشناسان معتقدند که آموزش آنلاین نمی‌تواند جایگزین آموزش مطلوب در کلاس درس با محیط مساعد شود و در ذیل نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در برخی از کشورها ارائه شده است.

پاکستان

ایالت سِند در پاکستان، بازگشایی دانشگاه‌ها را در ۳۰ آگوست اعلام کرد اما باید دانشگاه‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند. در این بیانیه آمده است که فعالیت مراکز آموزشی باید در ۶ روز هفته انجام شود. همچنین مراکز واکسیناسیون برای دانشجویان و کارکنان ارائه شوند و افراد نمی‌توانند در محوطه دانشگاه بدون ارائه مدرک معتبر واکسینه‌شدن تردد داشته باشند البته محدودیت حضور ۵۰ درصدی نیز باید رعایت شود. همچنین روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی باید مدارکی را برای واکسیناسیون ۱۰۰ در صدی کارکنان آموزشی و غیرآموزشی ارائه دهند.

هند

با توجه به بهبود نسبی وضیعت همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ دانشگاه‌ها در دهلی، ایالت تامیل نادو، اوتاراکند، راجستان و پودوچری در اول سپتامبر بازگشایی شدند و این در حالی است که ایالات مادیا پرادش و ماهاراشترا هنوز در مورد از سرگیری کالج تصمیمی ارائه نکرده‌اند. کالج‌های فنی و مهندسی ایالت اودیسا در هند از ۶ سپتامبر بازگشایی می‌شوند. در حال حاضر، کالج‌ها در ایالات پنجاب، چندی‌گر و اودیسا برای دانشجویانی ارائه خدمات دارند که حداقل یک دوز واکسن کووید- ۱۹ دریافت کرده باشند. البته این تصمیم‌گیری با توجه به این مطلب است که کارشناسان به مقامات و والدین توصیه می‌کنند که در این زمینه با احتیاط عمل کنند و البته بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی نیز باید دنبال شود. دانشجویان از دولت‌های ایالتی خواسته‌اند تا کالج‌ها را در بسترهای مجازی ارائه کنند البته نسبت به از دست‌دادن تحصیلات ناشی از اختلال ناشی از همه‌گیری ابراز نگرانی کرده‌اند.

جامو و کشمیر

دانشگاه‌های جامو و کشمیر نیز بازگشایی می‌شوند. با توجه به این‌که ۶۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال یک دوز واکسینه شده‌اند، دانشگاه‌ها می‌توانند به زودی کلاس‌های عملی را از سر بگیرند. کارشناسان عنوان کردند: همه کالج‌ها و دانشگاه‌ها بعد از واکسینه‌شدن افراد بالای ۱۸ سال بازگشایی خواهند شد و پس از آن دولت درباره بازگشایی مدارس ابتدایی و متوسطه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 بنگلادش

دیپو مونی، وزیر آموزش بنگلادش اظهار کرد: تمام موسسات آموزشی از مقاطع ابتدایی تا متوسطه دوم در ۱۲ سپتامبر بازگشایی خواهند شد و بحث درباره بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام خواهد شد. کمیته ملی نظارت بر بیماری کووید- ۱۹ برگزاری کلاس‌های ابتدایی و متوسطه را یک یا دو روز در هفته توصیه کرده است. همچنین دانش‌آموزان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند و آزمایش‌های منظم کووید نیز برای جلوگیری از هرگونه شیوع بیماری انجام شود. علاوه بر این، باید ورودی‌ها، سرویس‌های بهداشتی و پنجره‌ها در مدارس افزایش یابد و نحوه نشستن نیز به صورت مثلثی تغییر کند و امکانات بهداشتی ارائه شود.

منابع

news.careers۳۶۰.com

geo.tv

news.abplive.com

thehindubusinessline.com

newagebd.net

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا