باید به مردم توجه کنیم/حقوق مردم برای رهبری مهم است


رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جمهوری اسلامی یک حَرم است یک رُکن آن مردم است که اساس کار ماست پس باید به مردم توجه کرده و به تعبیر شهید سلیمانی به جهت سیاسی، آنها را چپ و راست نکنیم و به جهت دینی و مذهبی بین مردم فرق قائل شویم.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف در برنامه تلویزیونی «مُلک سلیمان» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به تشریح ابعاد شخصیتی، مدیریتی و جهادی این شهید بزرگوار پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به وصیت سردار سلیمانی اظهار کرد: سردار سلیمانی می گفت که جمهوری اسلامی حرم است؛ اما یک حرم چه ویژگی‌هایی دارد؟ یکی از ویژگی های حرم آن است که قوی و ضعیف، گناهکار و عارف، فیلسوف و کم سواد و هر فردی از هر قشری وارد این حرم می‌شود و همه این ها در پیشگاه صاحب حرم محترمند البته ممکن است گاهی تولیلت حرم دارای اشکال باشد.

قالیباف ادامه داد: اگر امروز شهید سلیمانی در بین ما بود، حتما این نگاه را به مردم داشت؛ منظور عموم و توده ها و اکثریت مردم است البته ممکن است اقلیتی در بین مردم باشد که خود جامعه به دلایل مختلف آن ها را نپذیرد. ویژگی دیگر حرم، امام و امامزاده حرم است.

وی گفت: اگر جمهوری اسلامی یک حرم است و شهید سلیمانی می‌گوید جمهوری اسلامی مثل یک حرم است، این حرم دو رکن دارد؛ یک رکن آن مردم است که اساس کار ماست. همیشه جمهوری اسلامی و مکتب امام و امامین انقلاب همیشه این بوده که مردم اساس کار ماست. پس باید به مردم توجه کرده و به تعبیر شهید سلیمانی به جهت سیاسی آنها را چپ و راست نکنیم و به جهت دینی و مذهبی بین مردم فرق قائل شویم.

وی ادامه داد: اگر می‌گوییم جامعه را باید بسازیم نباید این‌طور فکر کنیم که باید مردم را بسازیم. بلکه ما مسوولان باید قبل از اینکه مردم را بسازیم خودمان را باید بسازیم و صداقت و اخلاص شهید سلمانی را داشته باشیم.

قالیباف گفت: مردم با حضورشان جوهره شهید سلیمانی و خود را نشان دادند پس اگر مسوولی در جایگاهی به مردم توجه صادقانه داشته باشد، شاهد چنین عظمتی خواهد بود.

رییس مجلس با تاکید بر لزوم توجه به امام جامعه به عنوان دومین رکن «حرم» گفت: اگر بصیرت انقلابی شهید سلیمانی در شرایط امروز جامعه وجود داشت، متوجه می‌شدیم که دشمنان انقلاب و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی این حرم را مورد هجمه قرار دادند؛ آن ها مردم را با فشارهای اقتصادی و امام جامعه رهبر معظم انقلاب حضرت آقا را مورد تهاجم قرار دادند؛ در این جنگ ترکیبی چه دروغ ها و ظلم ها و جنایت ها صورت گرفت تا گسل های اجتماعی را فعال کرده و قداست رهبری را از بین ببرند. آماج اصلی آنها حضرت اقا بود به این دلیل که ایشان و مردم را استوانه وحدت می بینند و اگر بتوانند فاصله میان امام جامعه و امت به هر دلیلی بیاندازند، این کار را می کنند.

وی با اشاره به مدیریت انقلاب توسط امام (ره) گفت: ببینید امام(ره) چگونه انقلاب را مدیریت و رهبری کرد. امروز ببینید چگونه حضرت آقا در این بحران ها در این ۳۰ سال گذشته عمل کرد، چندین بار و حتی ده ها بار در تحلیل ها و در حرف ها شنیدیم که اگر اینگونه برویم، وارد جنگ می شویم. در همان جنگی که حزب بعث و صدام بعد از جنگ ما به کویت حمله کرد، اختلاف نظرها را ببینید که برخی می گفتند ما باید به کمک صدام برویم. نگاه آقا و تحلیل ایشان در آن زمان را دیدید.

وی افزود: حتی در همه بحث هایی که با رژیم صهیونیستی و آمریکا بود، همواره می گفتند ما در آستانه جنگ هستیم و این تحلیل ها را دیده بودیم؛ در این ۳۰ سال، رهبر عزیز ما توانسته این کشور را از همه مسیرهایی که دشمن دوست داشته که یک جنگ را علیه ما راه بیاندازد، مدیریت کرده و پیش ببرد تا برخوردی با ما نشود؛ این را حضرت آقا به درستی رهبری کردند تا پیش آمدیم. حتی در سال های اخیر آمریکایی ها دیگر نمی گویند یک گزینه هم روی میز داریم این یعنی اگر در این کار تسلیم نشوید به شما حمله می کنیم اما امروز دیگر این حرف زده نمی شود.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره موضوع وحدت و تاکید شهید سلمانی گفت: دشمنان هرکجا که آمدند که با سرپنجه های انقلاب اسلامی و مکتب قرآن و اهل بیت(ع) و اندیشه های سیاسی امام(ره) و باورهای ایران اسلامی مبارزه کنند، شکست خورند؛ امروز آمده که سَر این تن را بزند و خود را راحت کند یعنی احساس کرده این حرم و جمهوری اسلامی که حرم نامیده می‌شود، را ساقط کند. یعنی اکنون با نگاه و تصمیم براندازی به میدان آمده است.

وی با بیان اینکه توجه به مردم از نکات حضرت آقا است، گفت: در حوادث ۱۴۰۱ ببینید وقتی ایشان احساس می کنند در زاهدان اتفاقی افتاده که ممکن است خون کسی بی گناه ریخته شده باشد، خودشان باید وارد عمل شوند به این دلیل حقوق مردم و حق الناس برای ایشان مهم است و خون مردم موضوعیت داشته و ایشان مسئولیت دارند.

قالیباف ادامه داد: دشمنان انقلاب به دنبال این هستند که میان حکومت و مردم شکافی ایجاد کنند. شهید سلیمانی در وصیتنامه خود گفته چه کار کنیم و گفته که حواستان به جایگاه رهبری باشد که بن بست شکن و مدافع حقوق مردم است. رهبری که عزت جامعه ما و جامعه مسلمین و عزت ایران اسلامی را می خواهد. رهبری بارها نیز فرموده اند اگر انقلاب و جمهوری اسلامی را قبول ندارید، برای ایران دفاع کنید. پس مشخص است که حضرت آقا با این نگاه هایشان همه مردم را قبول دارند.

وی اضافه کرد: حالا من خطابی به شخص خودم دارم تا بقیه ماهایی که در جاهایی مسئول هستیم؛  گفته می شود که متولیان هستند که باید حرمت حرم ها را حفظ کنند. آیا ما متولیان توانستیم حرمت این حرم را نگاه داریم؟ آیا ما قبیله گرایی در سیاست نکردیم؟ سیاست زدگی در ما نبود؟ آیا حرف و عمل ما با هم متفاوت نبود؟ آیا ما همان صداقت حاج قاسم را داشتیم؟ آیا همان ارزش هایی که شهید سلیمانی برای مردم قائل بود برای آنها قائل بودیم؟

وی با بیان اینکه مردم ما شریف هستند گفت: به شوخی در محافل گفته می شود که مسئولان تلاش می کنند انقلاب را به شکست بکشانند و مردم تلاش می کنند تا انقلاب را حفظ کنند. اینها به شوخی گفته می شود اما جاهایی با بی توجهی ما، با کم کاری ما و با ضعف در کارآمدی همراه است. به خودم می گویم گاهی با بی عرضگی خودمان در برخی موضوعات، زحمتی را به مردم تحمیل کرده ایم که باعث می شود این گسل ها باز شده و دشمن دقیقا روی همین ضعف ها و زخم ها بنشیند و این اتفاقات بیفتد. یکی از اینها همان دوقطبی سازی است.

رییس قوه مقننه درباره علت ایجاد دو قطبی بین مردم بیان کرد: چون حرف و عمل ما دو تاست ما این حرف ها را می زنیم اما اجرا نمی کنیم. شهید سلیمانی پیش از فرماندهی نیروی قدس، فرمانده جنوب شرق کشور بود که آن زمان من نیروی زمینی سپاه بودم؛ در روزی به من گفت آقای قالیباف! برویم پیش فلان طایفه؛ یک نفر از دوستان دیگر ما نیز که از آن زمان جانشین نیروی انتظامی بود همراه ما بود و از دوستان وزارت هم بودند. گفتم آقای سلیمانی آنها جزء کسانی هستند که الان مورد قبول نیستند و در جاهایی شرارت کردند. آقای سلیمانی گفت نه من آنها را می شناسم و با آنها ارتباط دارم، امشب برویم و با آنها صحبت کنیم. اگر دوستان می آیند بیایند اگر نه ما برویم. در نهایت من، ایشان و یک نفر دیگر یعنی ۳ نفری رفتیم.

وی افزود: حدود ۴۰ کیلومتر از زاهدان بیرون رفتیم و از آخرین ایستگاه که رد شدیم با آنها قرار گذاشتیم. آنها همان‌هایی بودند که تحت تعقیب سپاه و نیروی انتظامی بودند. از ماشین خود پیاده شده و سوار ماشین آنها شده و به محل آنها در ۴۰ کیلومتری محلی در زاهدان رفتیم. فکر می کنم از ساعت ۸ و نیم تا یک شب آنجا بودیم و صحبت کردیم و بعد برگشتیم. نزدیک اولین دژبانی که به زاهدان نزدیک است و کنترل می کند آمدیم، به حاج قاسم گفتند سردار دیگر اینها نیروهای خودتان است و از اینجا خودتان بروید تا اینجا امنیت شما با ما بود از اینجا امنیتتان با نیروهای خودتان است؛ این رفتار یک فرماندهی است که ایستاده و امنیت برقرار می کند اما برخوردهایی دارد که می گوید باید با مردم پدرانه باشد.

قالیباف گفت: پدرانه بدان معناست که قبول دارد بخشی از مشکلات آنجا است که به خاطر وهابیت، تکفیری ها، داعشی ها، آمریکایی ها است اما بخشی هم اشکال خود ماست. اگر ارتباط با مردم برقرار شود می توان کار را دنبال کرد و در مدتی که ایشان بود، امنیت آنجا را برقرار کرد. حال ما در داخل کشور دوقطبی شیعه و سنی درست کنیم. ببینید حاج قاسم با چه کسانی به دفاع رفته است. مجموعه فلسطین همه برادران اهل سنت ما هستند. آنها مهم ترین، جدی ترین و واقعی ترین حامیان خودشان را جمهوری اسلامی و حاج قاسم سلیمانی می دانند پس برای ما سنی و شیعه چه فرقی دارد.

رییس مجلس خاطرنشان کرد: حاج قاسم نه فقط برای مسلمانان که مسیحیان و ایزدی ها اقدام می کرد یعنی حاج قاسم، انسانیت را هم به درستی رعایت می کرد. حاج قاسم در واقع همانگونه که حضرت آقا فرمودند مسائل شرعی، خون مردم، بچه ها و زندگی مردم را رعایت شود بر همان اساس حتی گاهی مانورها و نوع طراحی را تغییر می داد و گاهی به تأخیر می انداخت تا  بی گناهی کشته نشود؛ کاری می کرد که آنها نجات پیدا کرده و آسیبی نبینند و این را وظیفه خود می دانست.

ادامه دارد


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا