باید گام هایی برای کاهش تنش برداشته شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار اتخاذ اقدامات عملی برای کاستن از شدت تنش ها شد و گفت: واشنگتن ۵۰ میلیون دیگر به آژانس امدادرسانی به فلسطینیان کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه با هر گونه مانع تراشی در مسیر تحقق راه حل دو دولتی از جانب طرفین فلسطینی و اسرائیلی از جمله گسترش شهرک سازی مخالف هستیم، افزود: سیاست تخریب، آواره کردن و بر هم زدن شرایط تاریخی اماکن مقدس را رد می کنیم.

بلینکن ادامه داد: از موضع ثابت و همیشگی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین علیه تروریسم قدردانی می کنیم و بر بهبود شرایط معیشتی فلسطینیان تاکید می کنیم.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا دیروز دوشنبه وارد فلسطین اشغالی شد. این اولین سفر رسمی بلینکن به فلسطین اشغالی از زمان تشکیل دولت راست گرا و افراطی رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو است.

به نوشته روزنامه عبری زبان هاآرتص، بلینکن در سفر روز دوشنبه خود به فلسطین اشغالی، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم و ایلی کوهن همتای صهیونیستی‌اش دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر خود عصر امروز سه شنبه راهی کرانه باختری شده و با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان دیدار کرد. سفر وزیر خارجه آمریکا به اراضی اشغالی در سایه تشدید تنش در کرانه باختری و احتمال انفجار اوضاع در این منطقه صورت گرفته است.

منابع عبری زبان اعلام کردند که محور اصلی سفر بلینکن به منطقه از جمله فلسطین اشغالی، ایران، مسئله عادی سازی روابط با عربستان و مسئله فلسطین بوده است.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا