با رفتن کیخا ژیمناست‌های جوان جایگزین شده‌اند/ کار بسیار سخت است



سرمربی تیم ملی ژیمناستیک گفت: با کنار رفتن کیخا جوان‌ترها به تیم ملی دعوت شده‌اند و در این شرایط کار برای ما سخت تر شده است.

رضا خیرخواه در گفت و گو با ایسنا، در مورد آغاز دومین اردوی تیم ملی ژیمناستیک اظهار کرد: اولین اردوی ما برای شناسایی ورزشکاران بود که در زنجان به مدت یک هفته انجام شد. در آن اردو ۲۲ ژیمناست حضور داشتند. اردوی دوم ما هم از روز گذشته ۱۲ دی آغاز شد که ۱۰ نفر از بهترین ژیمناست‌ها را به این اردو دعوت کردیم. این اردوها جهت آماده‌سازی ژیمناست‌ها برای حضور در جام‌های جهانی آلمان، قطر، آذربایجان و مصر است که این مسابقات در اسفند انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مسابقات جهت کسب سهمیه المپیک پاریس است، گفت: مسابقات کسب سهمیه المپیک در ژیمناستیک متفاوت است. باید هر ژیمناست در ۴ جام جهانی شرکت کنند. در پایان امتیاز ۳ مسابقه جمع می‌شود و سهمیه ورود به مسابقات جهانی کسب می‌شود. اگر ژیمناستی در یک جام جهانی شرکت نکند نمی‌تواند در مسابقات جهانی شرکت کند. در مسابقات جهانی سهمیه المپیک توزیع می‌شود.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک افزود: یک مشکلی هم که هست ژیمناست‌ها یک سالی است که از میادین بین‌المللی و اردوهای تیم ملی دور بوده‌اند. سال‌های قبل ما دائم در اردو بودیم و ژیمناست‌ها به نتایج خیلی خوبی هم رسیدند. حالا کار سختی خواهیم داشت. البته هنوز تفکرات این است که باید نتایج مثل قبل باشد اما حالا کار من بسیار سخت خواهد بود. اکنون جوانترها به اردو آمده‌اند و شرایط خیلی متفاوت است. باید کمی توقعات کمتر شود.

او افزود: ما سعی می‌کنیم در سخت‌ترین شرایط بهترین عملکرد را داشته باشیم. در سال‌های گذشته خوب تمرین کردیم و نتیجه خوبی هم گرفتیم. سعی می‌کنیم در یکی دوماهی که مانده تلاش خود را کنیم و به نتایج خوبی برسیم. امیدوار کننده است اما کار بسیار سختی است.

وی در خصوص اینکه با توجه به شرایط موجود چند ژیمناست به مسابقات اعزام خواهند شد، گفت: مقداری هم از نظر بودجه باید وزارت ورزش کمک کند. ما در دوره گذشته تا یک قدمی کسب سهمیه رفتیم و اگر کرونا سبب تعطیلی مسابقات نمی‌شد سعیدرضا کیخا قطعا المپیکی می‌شد. حالا او به زندگی‌اش چسبیده و دیگر جوان‌ترها جایگزین شده‌اند. در این شرایط کار برای من سخت تر شده چون خیلی از آنها تجربه بین‌المللی ندارند.

وی افزود: البته مثل همین مسابقات جام جهانی را در سال آینده هم خواهیم داشت. یعنی دو مسابقه جهانی برای توزیع سهمیه المپیک در پیش داریم. چهار مسابقه جام جهانی هم در سال آینده داریم تا سهمیه حضور در مسابقات جهانی سال آینده را بگیریم.

خیرخواه در پایان گفت: برای تیم ملی و ملی‌پوشان دعا کنید. کار من به خاطر نتایجی که قبلا گرفته‌ایم سخت و توقعات از من زیاد شده است، اما هم من، هم ژیمناست ها و هم کادر فنی سعی می‌کنیم دست پر از مسابقات برگردیم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا