با ویژگی ها و مزایای کانکس اداری و مدیریتی آشنا شوید

در پروژه‌های عمرانی یا کارگاه‌ها، به نوعی فضای اداری برای جمع شدن مهندسان یا پرسنل دخیل در طراحی و ساخت سازه یا کالای مورد نظر، نیاز داریم. در این حالت، امکان استفاده از سازه‌های دائمی و ساخته شده با مصالح، به دلیل هزینه بر بودن و زمان زیادی که برای ساخت آن‌ها نیاز است، معمولا گزینه مناسبی نیستند و به جای این سازه‌ها، از انواع کانکس اداری و مدیریتی استفاده می‌شود. در این مطلب از بنیان کانکس، علاوه‌بر معرفی این نوع کانکس، به ارائه مطالب مفیدی درباره امکانات و قیمت کانکس اداری و مدیریتی نیز، خواهیم پرداخت.

 

 

انواع کانکس اداری و مدیریتی

کانکس‌های اداری، با توجه به نوع طراحی سازه، در دسته بندی‌های مختلفی به شرح زیر قرار می‌گیرند:

کانکس اداری و مدیریتی سالنی

این مدل، معمولا شامل یک سالت ۱۲ متری است که میز و صندلی‌ها و همچنین کمد اسناد در آن قرار می‌گیرند. این مدل کانکس، با توجه به نوع طراحی خود، قابلیت استفاده به عنوان اتاق بایگانی یا انبار را نیز دارد.

کانکس اداری و مدیریتی دو اتاقه

فضای داخلی این مدل از کانکس‌ها، شامل دو اتاق مجزا است که هر دو، به وسیله در اصلی کانکس، به فضای بیرون راه خواهند داشت. در هر اتاق، امکانات مجزایی شامل برق، سیستم تلفن، دریچه ویژه کولر و بخاری وجود دارد.

کانکس اداری و مدیریتی دو اتاقه به همراه آبدارخانه، سرویس بهداشتی یا هر دو

در برخی از مدل‌های کانکس‌های دو اتاقه، علاوه‌بر فضای اتاق، امکانات دیگری مانند سرویس بهداشتی یا آبدارخانه نیز در این سازه تعبیه می‌شود.

کانکس‌های مدیریت سه اتاقه

انواع کانکس سه اتاقه، از لحاظ امکانات، می‌توانند مشابه کانکس‌های دو اتاقه ساده یا دو اتاقه همراه با آبدارخانه و سرویس بهداشتی باشند. از این مدل کانکس‌ها، معمولا در پروژه‌های عمرانی بزرگ مانند سدسازی و… استفاده می‌شود.

کانکس‌های مدیریت دو طبقه

در برخی از مواقع، فضای داخلی کانکس‌های تک طبقه برای استفاده پرسنل اداری و مدیریت، کافی نیست. در این حالت، معمولا یک طبقه دیگر، با طراحی مشابه یا متفاوت از طبقه زیرین، بر روی آن اضافه خواهد شد. این مدل از کانکس‌ها نیز، معمولا در پروژه‌های عمرانی بزرگ، کاربرد گسترده‌ای دارند.

 

 

کاربرد کانکس اداری و مدیریتی

کانکس‌های مدیریت یا اداری، با توجه به نوع فضایی که فراهم و در اختیار کاربران قرار می‌دهند، برای بکارگیری در:

  • پروژه‌های ساختمانی و عمرانی
  • در کارگاه‌های کوچک یا بزرگ آموزشی یا غیر آموزشی
  • در برخی از قسمت‌های کارخانه‌های بزرگ
  • در پروژه‌های سینمایی و فیلم سازی

و مواردی از این قبیل که نیاز به فضای اداری در محیط‌های رو باز دارند، مناسب هستند. با توجه به نوع کانکس اداری و مدیریتی، ابعاد و فضایی که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و همچنین امکانات فضای داخلی کانکس، متفاوت است.

امکانات کانکس اداری و مدیریتی

کانکس‌های مدیریت، از یک فضای داخلی لوکس و مشابه یک دفتر اداری تشکیل شده‌اند. فضای داخلی این دفتر، می‌تواند علاوه‌بر فراهم کردن امکانات یک دفتر اداری، شامل سرویس بهداشتی، اتاق منشی، آبدارخانه و… نیز باشد. انواع کانکس اداری و مدیریتی، به صورت یک یا دو طبقه ساخته می‌شوند که نوع دوم، معمولا شامل تعدادی اتاق برای استقرار سایر کارمندان و پرسنل اداری نیز هستند.

مشخصات فنی کانکس اداری و مدیریتی

کانکس‌های مدیریت، با توجه به اینکه از کدام نوع (یک طبقه یا دو طبقه)، هستند و چه امکاناتی باید به آن‌ها افزوده شود، می‌توانند ابعاد و اندازه‌های متفاوتی داشته باشند و از متریال‌های گوناگونی ساخته شوند. اما به طور کلی، مشخصات فنی یک کانکس اداری و مدیریتیی، به صورت زیر است:

  • انتخاب ابعاد مختلف از تیرآهن ۱۸ برای بخش شاسی کانکس
  • شبکه بندی دیواره‌های کانکس با پروفیل‌های ۴۰*۸۰ و ۹۰*۹۰ برای بخش اصلی و ۴۰*۴۰ برای بخش فرعی
  • کف سازی کانکس با استفاده از پروفیل‌های ۴۰*۸۰ و ۴۰*۴۰
  • اجرای دیواره‌ها و سیقف به صورت ساندویچ پنل (۲-۳ ورق گالوانیزه که در بین آن‌ها، عایق پلی یورتان تزریق شده است.)
  • استفاده از PVC یا MDF برای پوشش داخلی کانکس
  • بکارگیری آلومینیوم برای ساخت درب و پنجره ها
  • اجرای مواد ضد زنگ بر روی بخش بیرونی بدنه برای جلوگیری از تاثیرات مخرب رطوبت بر کانکس

 

 

مزایای استفاده از کانکس اداری و مدیریتی

بکارگیری انواع کانکس اداری و مدیریتی به جای سازه‌های دائمی در پروژه‌های عمرانی، کارگاهی و…، دارای مزیت‌های زیادی از جمله موارد زیر است:

  • سرعت در نصب و راه اندازی سازه دلخواه
  • امکان جابجایی سازه در هر زمان
  • مقاومت قابل توجه سازه در مقابل رطوبت
  • امکان ایجاد طراحی دلخواه در کوتاه ترین زمان
  • قابلیت نصب عایق صدا
  • سرعت بالای جابجایی کانکس به مکان دلخواه
  • امکان اضافه کردن هر نوع امکانات دلخواه به سازه در کوتاه ترین زمان (سرویس بهداشتی، اتاق منشی و…)

در ضمن شما قادر خواهید بود با کلیک بر روی اینجا اقدام به خرید انواع کانکس اداری کنید.

قیمت کانکس اداری و مدیریتی

قیمت مدل‌های مختلف از کانکس‌های مدیریت، با توجه به مواردی مانند ابعاد و اندازه‌های کانکس، تعداد اتاق یا طبقات کانکس، امکانات داخلی کانکس (سرویس بهداشتی، آبدارخانه، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی/سرمایشی و…)، نوع طراحی داخلی و بیرونیکانکس، جنس بدنه و نوع عایق بندی آن، برند سازنده کانکس و مواردی از این قبیل تعیین می‌شود و نمی‌توان هیچ مقدار ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

سخن پایانی

انواع کانکس اداری و مدیریتی، با توجه به نوع نیاز مشتری، طراحی و ساخته می‌شوند. گاهی این کانکس‌ها، به اندازه یک کانکس مسکونی، ساده خواهند بود و گاهی نیز، باید شامل چندین بخش مختلف باشند و مشتری به فضای بیشتری در این کانکس‌ها نیازمند است.

هر یک از این حالت، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت کانکس و زمان مورد نیاز برای طراحی، ساخت و نصب آن دارد. از این رو، مشورت با برند مورد نظر در این موارد و پیش از اقدام به ثبت سفارش ساخات کانکس‌های مدیرت، ضروری است.

جابجایی این مدل از کانکس‌ها، معمولا مانعی ندارد اما توصیه می‌شود که برای افزایش طول عمر کانکس و جلوگیری از ایجاد آسیب‌هایی که احتمال دارد در زمان دمونتاژ کانکس، به بدنه آن وارد شوند، تا حد امکان از جابجایی این سازه خودداری شود یا در صورت اصرار به جابجایی، این فرایند حتما توسط افراد متخصص انجام شود. در صورتی که تمایل به مشاهده انواع نمونه‌های کانکس اداری و مدیریتی ساخته شده توسط گروه تولیدی ما را دارید، می‌توانید با مراجعه به بخش فروشگاه سایت بنیان کانکس، از این محصولات دیدن فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا