بدهی نفتی تسویه نشده ونزوئلا به ۲۱ میلیارد دلار رسید



شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا، ۲۱.۲ میلیارد دلار از فروش نفت، بدهی تسویه نشده دارد که معادل حدود ۸۴ درصد از کل محموله های نفتی است که در در سه سال گذشته صادر کرده است.

به گزارش ایسنا، پس از اینکه آمریکا صادرات نفت ونزوئلا را هدف تحریم قرار داد و موجب شد خریداران نفت قانونی به دلیل ترس از پیامدهای نقض تحریمها، از خرید نفت این کشور آمریکای جنوبی اجتناب کنند، ونزوئلا در سال ۲۰۲۰ به واسطه های تجارت نفت روی آورد.

اسنادی که توسط رویترز مشاهده شده است، نشان می دهد که ارزش صادرات نفت ونزوئلا در فاصله ژانویه ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۳ به ۲۵.۲۷ میلیارد دلار رسید اما شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا تنها توانسته است ۴.۰۸ میلیارد دلار از این رقم را دریافت کند.

شرکت PDVSA پس از مرور قراردادها، مقررات پیش پرداخت را سخت گیرانه تر کرده و خواستار پرداخت پول محموله ها به صورت نقدی یا به شکل کالا و خدمات شده که باید پیش از انجام بارگیری، دریافت شود. این شرکت در ژانویه، بخش عمده صادرات نفت و بخشی از صادرات سوخت را برای بازبینی شرایط قراردادها معلق کرد و این بازبینی قرار بود تحت نظارت پدرو رافائل تله چیا، مدیر جدید این شرکت انجام شود.

منابع آگاه به رویترز گفتند: این اواخر آنتونیو پرس سوارز، نائب رئیس سابق این شرکت و حدود ۲۰ مدیر دیگری که برای او کار می‌کردند، دستگیر شده‌اند.

هفته جاری طارق العسیمی، وزیر نفت ونزوئلا، پس از سه سال خدمت در بحبوحه تحقیقات فساد در شرکت نفتی PDVSA، از سمت خود استعفا کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، سه شنبه هفته جاری تله چیا را به عنوان وزیر نفت جدید منصوب کرد.

انتهای پیام 



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا