بدون گل، بدون اثرگذاری؛ مهاجمانی که گل نزدند!


چهار مهاجم خارجی که با هدف تقویت خط حمله تیم‌های خود در ابتدای فصل به ایران آمده بودند، لیگ برتر را بدون گل زده به پایان رساندند.

به گزارش ایسنا، لیگ بیست‌ودوم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید و رکورد بیشترین تعداد گل زده در هفته آخر لیگ برتر ثبت شد. میانگین ۴.۲۵ درصد گل زده این هفته را به یکی از پرگل ترین هفته‌های ادوار لیگ برتر تبدیل کرد. در مجموع ۴۸۰ گل از خط دروازه‌ها در لیگ بیست‌ودوم عبور کرد و استقلال با ۵۲ گل عنوان بهترین خط حمله را در این فصل به دست آورد.

با این حال برخی تیم‌ها در لیگ بیست‌ودوم آمار چندان خوبی در بخش گلزنی به ثبت نرساند. به طور مثال تیم پیکان در مجموع سی هفته تنها ۱۲ گل به ثمر رساند که آمار ضعیفی بود. بازیکنان مختلفی نیز در این فصل از رقابت‌ها توانستند گلزنی کنند.

بیشتر بخوانید

در لیگ بیست‌ودوم حامد شیری به عنوان یک مدافع وسط هفت بار دروازه حریفان نساجی را باز کرد اما در مقابل مهاجمان زیادی نیز در لیگ پا به توپ شدند که موفق به گلزنی نشدند.

جذب مهاجمان بی‌کیفیت یا ناآماده با مبالغ بعضا هنگفت، نتیجه‌ای جز اشغال یک صندلی و یک شماره پیراهن در لیست‌ تیم‌ها نداشت. تعداد اندکی از تیم‌ها در لیگ باقی ماندند که همه مهاجمان‌شان گلزنی کردند و برای تیم خود موثر بودند.

این عملکرد ضعیف برخی از بازیکنان خارجی در شرایطی است که سازمان لیگ فوتبال ایران با افزایش سهمیه بازیکنان خارجی از ۴ به ۷ موافقت کرده و از فصل بعد شاهد حضور پررنگ‌تر این دست از بازیکنان خواهیم بود.

بدون گل، بدون اثرگذاری؛ خارجی‌هایی که گل نزدند!

خارجی‌هایی که گل نزدند!

در میان مهاجمان خارجی بدون گل زده در فصل جاری (بدون احتساب علی فریدون که پاسپورت ایرانی دارد)، خایمه رومرو، تیتو اوکلو، دارکو بیدوف و آداما نیان، بدون گل زده فصل را با تیم‌هایشان به پایان رساندند. همچنین بازیکنان مطرحی مثل سجاد شهباززاده، حامد پاکدل و محمدمهدی نظری نتوانستند در این فصل موفق به گلزنی شوند.

در ادامه مهاجمان بدون گل لیگ بیست‌ودوم را می‌خوانید:

پرسپولیس: علیرضا خدادادی (مصدوم) ، حامد پاکدل (پرسپولیس – تراکتور)

استقلال: سجاد شهباززاده

تراکتور: امیر ابراهیم‌زاده، خایمه رومرو

پیکان: تیتو اوکلو

ذوب‌آهن: دارکو بیدوف

ملوان: محسن علافی

صنعت نفت آبادان: علی فریدون

نفت مسجدسلیمان: آرش کریمی، حسین فیض

نساجی: محمدمهدی نظری، عرفان گل محمدی، آداما نیان و علیرضا منظمی

مس کرمان: عباس زراعت‌کار، محمد امین اسدی

انتهای پیام   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا