برای انتخاب شهردار به جمع بندی نرسیدیم/ شهرداری ساری مدیریت ندارد؛ اخراجی‌ها در حال برگشت



ایسنا/مازندران نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با ابراز عقیده مبنی بر اینکه احتمال دارد جلسه ارزیابی دو عضو شورای شهر که علاقمند هستند تا شهردار شوند به صورت علنی برگزار شود، گفت: شورای شهر ساری تا این لحظه در رابطه با فردی که بخواهد سکان شهرداری ساری را در دست بگیرد به جمع‌بندی نرسید.

سید حسین یوسفی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین اقدامات برای انتخاب شهردار ساری، اظهار کرد: بعد از اینکه شهردار استیضاح شد برخی افراد علاقمند برای شهردار شدن رزومه کاری خود را ارسال کردند. در همین رابطه سه شنبه هفته پیش هم رئیس شورای اسلامی شهر ساری فراخوان دادند تا افرادی که تمایل دارند مدارک کاری و برنامه‌های خود را به شورای شهر تحویل دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱ برخی علاقمندان مدارک خود را تحویل شورای اسلامی شهر ساری دادند و اعضای شورای شهر نیز طبق ارزیابی و تایید صلاحیت‌ها چهار نفر از افرادی که تمایل به شهردار شدن داشتند را دعوت و به پرسشگری از این نامزدها پرداختند، افزود: دیشب هم چند نفر دیگر از این بزرگواران دعوت شدند تا پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر ساری باشند و ارزیابی شوند.   

این عضو شورای اسلامی دوره ششم شهر ساری، یادآور شد: برخی رسانه‌ها غیرعلنی بودن جلسات بررسی افرادی که تمایل به شهردار شدن را دارند را ایراد گرفتند اما لازم است مطرح شود که این کار با تصمیم رئیس شورای شهر انجام شد. نگاه خوبی هم بود؛ برخی از این افراد در جای دیگری پست مدیریتی، کارمند، شهرداران مناطق یا شهرهای دیگر هستند و نمی‌خواهند در فضای مجازی ناخواسته آسیب ببینند ترجیحا این جلسات غیرعلنی برگزار می‌شود.

علاقمندی دو عضو شورای شهر ساری برای شهردار شدن

یوسفی با اعلام اینکه محتمل است از بین اعضای شورای شهر ساری دو نفر کاندیدا باشند، با طرح سوالی، افزود: باید ببینیم آیا نگاه تعاملی بین این دو عضو شورای شهر برای شهردار شدن وجود دارد؟ یک نفر به نفع دیگری گذشت می‌کند؟ لازم است هر دو عضو برنامه‌های کاربردی ارائه دهند و مورد ارزیابی قرار گیرند.

 این عضو شورای اسلامی شهر ساری، با اعلام اینکه برای انتخاب شهردار ساری رایزنی‌ها در حال انجام است و ارزیابی کلی از کاندیداهای احتمالی شهردار شدن داریم، خاطرنشان کرد: امیدورایم با پیش رفتن روند اداری و نبود مشکل در این زمینه، هفته آینده شهردار ساری انتخاب شود.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا رایزنی‌ها برای انتخاب شهردار مرکز مازندران به نوعی بازار گرمی است تا شورای شهر ساری بعد از یک عزل، توان خود را برای انتخاب شهردار لایق نشان دهد، یا پشت صحنه، سناریوی از قبل تعریف شده برای انتخاب شهردار وجود دارد، گفت: به عنوان عضو شورای شهر ساری یا باید بی اطلاع باشم و یا به جرات بگویم تا این لحظه هیچ اتفاقی که از پیش تعیین شده باشد نیفتاده است.

این مسئول افزود: تاکنون شورای شهر ساری هیچ گزینه‌ از پیش تعیین شده برای شهردار شدن ندارد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با ابراز عقیده مبنی بر اینکه احتمال دارد جلسه ارزیابی دو عضو شورای شهر که علاقمند هستند تا شهردار شوند به صورت علنی برگزار شود، خاطرنشان کرد: تا این لحظه در رابطه با هیچ فردی که بخواهد سکان شهرداری ساری را در دست بگیرد به جمع‌بندی نرسیدیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شهردار قبلی هم انتخاب شورای ششم بود و بعد از مدتی ناکارآمدی طالبی را دلیل عزل او عنوان کردید؛ حال برای انتخاب شهردار جدید چه موضوعاتی را مبنای اصلی برای این جایگاه قرار دادید، گفت: من مخالف استیضاح شهردار بودم و به جرات می‌گویم، شاید کمتر افراد و کاربلدتر از جواد طالبی باشند. این فرد از بدنه شهرداری ساری و بسیار فنی بود. توان مدیریت شهرداری بیمار مرکز مازندران را داشت.

نداشتن برنامه برای عزل و نصب شهردار ساری

یوسفی افزود: حال اتفاقاتی که از قبل بین اعضای شورای ششم افتاد، نبود تفاهم برای انتخاب شهردار بود؛ همین امر سبب شد در دو مرحله به استیضاح شهردار قبلی بکشد و هر دو بار رای نیاورد. مرحله سوم استیضاح، عدم مدیریت فردی باعث عزل شهردار قبلی شهر ساری شد.

نایب رئیس شورای اسلامی  شهر ساری با اعلام اینکه حتی اعضای شورا شهر برای عزل شهردارقبلی  برنامه‎ای نداشتند، گفت: در حال حاضر اعضای شورای شهر برای شهردار جایگزین هم  برنامه ندارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: من مخالف همین رویه‌ای هستم که برای انتخاب شهردار در حال اجرا است. اگر قرار باشد آخرش از بین خودشان یک نفر انتخاب شود لزومی ندارد «ما، مردم شهر و رسانه‌ها» منتظر بمانیم و از هر فردی برنامه بخواهیم. در عین حال ممکن است فردی پست مدیریتی داشته باشد و دارای رزومه خوبی؛ اما چالش‌های شهرداری فراتر از این  مسائل است که مشکل این نهاد به صورت فردی حل شود.

کنار گذاشتن تعارفات در مدیریت شهری

یوسفی با بیان اینکه مدیریت در شهرداری ساری نیازمند شناخت، کنار گذاشتن تعارفات و داشتن نظام هماهنگ پرداخت حقوق نیروی انسانی، مطالبات پیمانکار و بکارگیری منابع انسانی است، اظهار کرد: مشکل شهرداری ساری بدون تعارف با این اقدامات حل نمی‌شود. تاکنون با افرادی که نشستیم شاید بزرگ باشند اما قوی‌تر از طالبی نبودند.

وی با اظهار به اینکه اگر ایراد نباشد لازم است بگویم طالبی باید برگردد، تصریح کرد: به‌عنوان منتخب مردم شهر ساری و عضوی از شورای ششم این  شهر اعلام می‌کنم که دراین دوره شورای شهر برای برکناری شهردار قبلی شتاب زده و ذوق زده عمل کرد. ولی جای تاسف است که هیچ برنامه‌ای برای عزل طالبی نبود و برنامه‌ای هم برای انتصاب فرد دیگر نداریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با ابراز تاسف از اینکه هفته بعد از عزل شهردار پیشین ساری، شورای شهر متوجه شد که شهر شهردار ندارد، خاطرنشان کرد: شورای ششم شهر ساری تازه بفکر انتخاب شهردار افتادند در حالیکه دستمان خالی است.

این مسئول افزود: کسی که می‌خواهد سکان شهرداری ساری را بگیرد باید بداند این کار سختی است. یکسری از عوامل بیرونی نمی‌گذارند کار خوب پیش برود. ممکن است تصمیمات ما موجب شود تا شهروندان رضایت نداشته باشند. اما امیدواریم اعضای شورای ششم شهر ساری بتوانند شهرداری انتخاب کنند که توان ارائه خدمات مطلوب به شهروندان را داشته باشد.

کار عمرانی تعطیل؛ اخراجی‌ها در حال برگشت

یوسفی از نبود مدیریت مطلوب در شهرداری ساری گله‌مند شد و گفت: حدود ۵۰ روز است که مصطفی احمدی فولادی به عنوان سرپرست شهرداری ساری انتخاب شد. مردم شاهد هستند که حتی یک فرغون ماسه جابجا نشد و زباله در شهر مانده است. کارهای عمرانی در شهر خوابیده است.

وی افزود: برخی اعضای شورای ششم شهر که شهردار قبلی شهر ساری را نقد می‌کردند چرا الان ساکت هستند. چرا پیگیر جمع‌آوری زباله نمی‌شوند. البته زیرپوستی نیروهای شهرداری جابجا می‌شوند. طبق شنیده‌ها برخی از کارمندان که به دلایلی اخراج شدند در حال برگشت به شهرداری هستند.

یوسفی با بیان اینکه عزل شهردار پیشین سناریوی غلطی بود که توسط اعضای شورای شهر ساری اجرا شد، گفت: در حال حاضر در شهرداری مدیریت نیست از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی می‌خواهم و التماس می‌کنم، نگذارند افرادی که از شهرداری اخراج شدند دوباره برگردند.

وی با اشاره به اینکه شهردار قبلی مقاومت کرد تا یکسری ابهامات در شهرداری برطرف شود و ما در این مدت حتی یک نیروی جذب جدید نداشتیم. اما الان به دلیل نبود مدیریت درست در حال جابجایی نیرو از شهرهای دیگر به شهرداری ساری هستیم، افزود: وقتی کارمندی اخراج شد یعنی خطا داشت اما الان فضا باز شد این افراد در حال برگشت هستند. این موارد ایراد کار همین اعضای شورای ششم است که از طالبی ایراد می‌گرفتند. الان اتفاقات را پیگیر نیستند. این اقدام نشان می‌دهد عزل طالبی شخصی بود و منفعتی برای مردم شهر نداشت.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا