برخی نخبگان طرح‌های خود را با قیمت پایین به کشورهای خارجی می‌فروشند



ایسنا/البرز رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: کمبود نقدینگی باعث شده در بسیاری از مواقع نخبگان طرح‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایین به دیگر کشورها بفروشند و یا با سهم حداقلی شریک خارجی‌ها شوند.

به گزارش ایسنا، پرهام رضایی روز دوشنبه ۱۷ بهمن در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی امیرکبیر با اشاره به اینکه خوشبختانه هر سال شاهد ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های مختلف در گوشه و کنار کشور هستیم  گفت: ولی موانعی وجود دارد که فعالیت آنها را با مشکل مواجه می‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل کمبود نقدینگی برای فعالان این حوزه است، گفت: بانک‌ها باید تسهیلات ارزان به صاحبان ایده پرداخت کنند ولی متاسفانه این اتفاق عملا نمی افتد.

این مسئول اضافه کرد: کمبود نقدینگی باعث شده در بسیاری از مواقع نخبگان طرح‌های خود را با قیمت‌های بسیار پایین به دیگر کشورها بفروشند و یا با سهم حداقلی شریک خارجی‌ها شوند.

وی با بیان اینکه مشکل بعدی ضعف زیرساختی برای فعالین این حوزه است، گفت: متاسفانه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی در تابستان مشکل برق دارند و در زمستان هم با قطعی گاه و بیگاه گاز مواجه می‌شوند که باید یک بار برای همیشه فکری برای حل این مسائل کرد چون تا وقتی زیرساخت‌ها مناسب نباشد مسیر تولید هموار نخواهد شد.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: با توجه به شعار امسال، بهره وری صنعتی، به کارگیری نیروی انسانی جوان و متخصص، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از گروه‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار جدی قرار گرفته است.

وی گفت: ما باید با حمایت از ظرفیت علمی و دانشگاهی کشور نسبت به تولید تکنولوژی‌های جدید گام برداریم تا از این طریق بتوانیم با ساخت مواد اولیه و ماشین آلات به روز، بخشی از نیاز کشور را تامین و از خروج ارز جلوگیری کنیم.

رییس اتاق بازرگانی البرز اضافه کرد: البرز با دارا بودن بیش از چهار هزار واحد صنعتی و تولیدی فضای بسیار مناسبی برای حمایت از طرح‌ها و پایان نامه‌های کارفرما محور دارد و می‌توان از این طرح‌ها در فاز توسعه‌ای این واحدها استفاده کرد.

این مسئول در ادامه با اشاره به کمبود تکنسین متخصص در شهرک های صنعتی البرز گفت: برای حل این مشکل می‌توان در شهرک‌های صنعتی هنرستان‌هایی برای پرورش نیروی کار ماهر در بخش‌های مختلف ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی امیرکبیر بهانه‌ای برای سنجش ایده های خلاقانه و راه گشا در حوزه های مختلف است، افزود: طی سه سال گذشته سعی شده با برگزاری این جشنواره در مسیر آشتی بیشتر علم و صنعت گام برداریم.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا