بررسی ایجاد کمیته مشترک علم و فناوری ایران و نیکاراگوئه


«ایساک لنین برآوو» سفیر نیکاراگوئه در ایران با حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ضمن دیدار با دکتر علی اسدی رئیس پارک علم و فناوری و بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها به منظور ایجاد کمیته مشترک علم و فناوری ایران و نیکاراگوئه، از چندین شرکت دانش‌بنیان مستقر در این پارک بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در دیدار با سفیر نیکاراگوئه در تهران، گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دارای این ظرفیت است که فعالیت‌های خود را در طیف وسیعی از حوزه‌های علمی و تخصصی با دانشگاه‌ها و دولت نیکاراگوئه توسعه دهد و در این راستا تفاهم‌نامه‌ای نیز با پارک علم و فناوری دانشگاه ملی نیکاراگوئه منعقد کند.

دکتر اسدی، سابقه همبستگی و همراهی دو ملت طی سالیان و مناسبات بین دو کشور ایران و نیکاراگوئه را سرمایه و فرصت بزرگی برای صاحبان شرکت‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان دو کشور به منظور حضور در بازارهای یکدیگر ارزیابی کرد و افزود: معتقدیم توسعه روابط ایران و نیکاراگوئه در حوزه علم و فناوری، می‌تواند به تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تنها پارک علم و فناوری در ایران است که از شرکت‌های نوآور کوچک تا شرکت‌های بسیار بزرگ و توسعه‌یافته در آن استقرار دارند، افزود: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در اکثر زمینه‌های تخصصی فنی مانند فناوری اطلاعات، کشاورزی، پزشکی و علوم انسانی دارای شرکت دانش‌بنیان فعال است.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به شرایط تحریم اقتصادی در کشور، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان در کل ایران از جمله شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توانستند ظرفیت‌های خوبی را در سال‌های تحریم در کشور ایجاد کنند تا تحریم‌ها را بی‌اثر کنند.

دکتر اسدی در پایان ضمن دعوت از رئیس پارک علم و فناوری کشور نیکاراگوئه برای بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، برای به میدان آوردن ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک جهت برطرف‌سازی نیازهای کشور نیکاراگوئه در حوزه‌های نفت، پتروشیمی و کشاورزی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، «ایساک لنین برآوو»، سفیر کشور نیکاراگوئه در تهران نیز ضمن اشاره به حضور ۶ وزیر خانم از این کشور به همراه رئیس دانشگاه ملی و ریاست شبکه دانشگاه‌های این کشور در کنگره زنان تاثیرگذار که به تازگی در ایران برگزار شد، این کنگره را موفق ارزیابی کرد و تبلیغات ضد زن بودن ایران را از دسیسه‌های آمریکا دانست.

وی بر تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد و گفت: روابط ایران و کشورهای آمریکای لاتین بخصوص کشور نیکاراگوئه در دوره ریاست جمهوری دکتر رئیسی مستحکم‌تر شده است. اکنون در زمان مهم و حساسی برای روابط دو کشور قرار داریم.

سفیر کشور نیکاراگوئه در تهران با ابراز علاقمندی برای ایجاد کمیته مشترک علم و فناوری دو کشور، بر نقاط مشترک ایران و نیکاراگوئه مانند مبارزه با استعمارستیزی و استکبارستیزی تاکید کرد و پیشبرد علم و فناوری طی همکاری مشترک را ضروری دانست.

برآوو، مسئولیت پیگیری امضای سند همکاری پارک دو کشور را پذیرفت و ضمن ضروری دانستن بازدید هیات منتخب پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از پارک نیکاراگوئه، حضور شرکت‌ها و نمایندگانی از دو طرف در پارک‌های علم و فناوری دو کشور را خواستار شد که مورد موافقت رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز قرار گرفت.

سفیر نیکاراگوئه در ایران در ادامه از چند شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد و به تمجید از شکوفایی تکنولوژی ایران با وجود شرایط تحریم پرداخت. در این بازدید، دکتر علی اسدی رئیس پارک، دکتر ایرج اله‌دادی و مهندس محمدعلی گودرزی معاونان پارک، دکتر رضا محمدکاظمی مدیر مرکز ترویج و توسعه کسب‌وکار پارک و دکتر بهاره حیدری مشاور بین‌الملل پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به تشریح فرصت‌هایی که پارک در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر قرار می‌دهد، پرداختند.

انتهای پیام


منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا