بررسی بودجه آموزش و پرورش کشور در کمیسیون آموزش/بودجه نوسازی مدارس تاکنون اجرایی نشده است



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی بودجه حوزه آموزش و دانشگاه های کشور در جلسه امروز این کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

رضا حاجی پور در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جلسه امروز دوشنبه (۱۰ بهمن) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ در جلسه امروز کمیسیون وزیر آموزش و پرورش و روسا و معاونین دانشگاه ها حضور داشتند که مباحث مطرح شده در راستای تامین و دفاع از بودجه هایشان که توسط دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به مجلس فرستاده شده، بود.

وی در ادامه از اجرایی نشدن بودجه نوسازی مدارس از ابتدای سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ کشور تا به امروز شد و تصریح کرد: در جلسه امروز موضوعاتی در خصوص بحث تبصره ۱۴ بودجه آموزش و پرورش در سال مالی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ مطرح شد که از ابتدای شهریور امسال تا به امروز یک ریال به سازمان نوسازی مدارس کشور اختصاص نیافت است، در صورتی که باید در راستای تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز مدارس مناطق محروم تا به امروز این بودجه به آنها ابلاغ می شد تا در این راستا اقدامات لازم را انجام می دادند.

سخنگوی کمسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا مدارسی داریم که طول عمرشان تمام شده و بالای ۵۰ سال قدمت دارند، اما متاسفانه این بودجه ۱۰ هزار میلیارد تصویب شده اما تا به امروز یک ریال به وزارت آموزش و پرورش از طریق سازمان برنامه و بودجه تخصیص پیدا نکرده است.

حاجی پور تصریح کرد:‌ امروز در کمیسیون آموزش در رابطه با این موضوع بحث و بررسی شد و نسبت به این موضوع دفاع شد که آقای طاهری نماینده آموزشی سازمان برنامه و بودجه هم حضور داشتند و گفتند ۱۰ هزار میلیارد اختصاص پیدا کرده و سعی می کنیم پرداخت کنیم، اما تا به امروز یک ریال هم پرداخت نشده است. هم سازمان نوسازی مدارس کشور در این موضوع همچنان منتظرند که پول بیاید تا طرح ها و وعده هایی که وزیر، مدیران ارشد و خانمحمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و حتی ما نمایندگان در حوزه های مختلف در سطح کشور اعلام کردیم اجرایی شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مدارس مناطق محروم نیاز به تعمیر و بازسازی دارند که با توجه به اجرایی نشدن این تبصره تاکنون این کار عملی نشده است.  

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا