برنامه‌های کشور برای توسعه علوم کوانتوم/حمایت ۸۰ درصدی از تحقیق و توسعه



رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از اجرای برنامه‌هایی برای توسعه علم نوظهور کوانتوم در این صندوق خبر داد.

 علی محمد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا، علوم و فناوری کوانتوم را یکی از موضوعات نوظهور و رو به آینده دانست که به صورت انکارناپذیری در آینده کشورها تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: از این رو صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، برنامه‌ای را متناسب با شرایط جهانی و کشور آماده کرده و در قالب این برنامه حداقل ۱۰ طرح پژوهشی مختلف از پژوهشگران دریافت خواهد کرد.

سلطانی حمایت از تعداد زیادی پژوهشگران پسا دکتری و رساله‌های دکتری را از دیگر رویکردهای این برنامه نام برد و اظهار کرد: هدف ما از تدوین این برنامه آن است که در مدت ۴ سال به فناوری‌های کلیدی کوانتوم در حوزه‌ حسگری کوانتوم دست یابیم.

رییس حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در این صندوق به تصویب رساندیم، حمایت از پژوهش‌های عمیق شرکت‌های دانش‌بنیان است. این برنامه به پیشنهاد معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری بوده است.

وی در این باره توضیح داد: در این برنامه، شرکت‌های دانش‌بنیانی که علاقه‌مند هستند در نسل بعدی محصول تولیدی خود که شامل محصولات رقابت پذیرتر، پیچیده‌تر و صادراتی‌تر می‌شوند، سرمایه‌گذاری تحقیق و توسعه کنند، ۸۰ درصد از هزینه‌ها از سوی صندوق تامین خواهد شد.

سلطانی افزود: این تامین هزینه‌ها از طریق قرارداد بین صندوق، شرکت دانش‌بنیان و محقق دانشگاهی خواهد بود.

به گفته رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، اجرای این برنامه در دستور کار قرار دارد و اطلاع‌رسانی در خصوص آن در حال اجرا است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا