برگزاری اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس در ملایر

ایسنا/همدان معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر از میزبانی این شهرستان در برپایی اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس استان همدان با عنوان “پرواز اندیشه‌ها، روایت ماندگار” خبر داد و گفت: این همایش مهرماه امسال در دانشگاه ملی ملایر برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا سلمان اسماعیلی روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست هماهنگی برگزاری اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس استان همدان از مهیا بودن بسترهای لازم برای برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در ملایر خبر داد.

اسماعیلی با بیان اینکه فرهیختگانی از ۲۰ کشور جهان در اختتامیه این همایش در ملایر حضور دارند، گفت: هر کدام از این فرهیختگان می‌توانند سفیرانی فرهنگی برای کشورهای خود باشند.

وی مطرح کرد: محور اصلی اختتامیه همایش با موضوع ادبیات پایداری و معرفی کتاب‌های «من رضا هستم» در وصف زندگینامه شهید «داریوش (رضا) ساکی»، کتاب «حاج جلال» در وصف زندگینامه پدر شهیدان حاجی بابایی و ترجمه کتاب شهید «الکرخ» در وصف شهید «احمد روستایی» است.

اسماعیلی تاکید کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های شهرستان برای برگزاری هرچه بهتر اختتامیه همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس استان همدان استفاده کرد.

وی خواستار آمادگی لازم دانشگاه ملی ملایر برای میزبانی شایسته این همایش شد و گفت: تمهیدات لازم برای بازدید فرهیختگان از مکان های دینی و گردشگری ملایر بعنوان یکی از برنامه های جانبی این همایش فراهم شود.

فرماندار ویژه ملایر همچنین بر ضرورت برپایی یک نمایشگاه از ظرفیت‌های شهرستان در حاشیه این همایش تاکید کرد.

اسماعیلی فرهنگ انقلاب، ارزش‌های دفاع مقدس و ارزش‌های اسلامی را بسیار غنی و سرشار از جهاد، ایثار و شهادت دانست و افزود: این شهرستان با تقدیم یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام، بستری مهیا برای انتشار مفاهیم دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: با وجود چنین فرهنگی غنی و گنجینه‌هایی همچون شهدا، جانبازان و ایثارگران، هیچ کمبودی در تولید محتوا برای انتشار مفاهیم ارزشی دفاع مقدس نداریم.

وی با تاکید بر اینکه مساله امروز، فرم ارائه محتوا است، بیان کرد: هنوز نتوانستیم متناسب با ذائقه و سلیقه جامعه مخاطب و نسل جوان امروز محتوای مفاهیم دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت ارائه دهیم.

معاون استاندار همدان سرود “سلام فرمانده” را یک فرم موفق از مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس دانست که به خوبی جهانی شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این نشست برگزاری همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس در استان همدان را در راستای منویات رهبر فرزانه انقلاب و در راستای صدور انقلاب و ارزش‌های دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: با برگزاری نخستین همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و انتشار مفاهیم دفاع مقدس، یک حرکت جهانی در استان همدان شکل گرفت.

سردار مهدی ظفری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان ملایر و ظرفیت‌های بالای این شهرستان در فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: اختتامیه این همایش به ملایر واگذار شد که امیدواریم با وفاق و همدلی موجود در این شهرستان، اتفاق بزرگ دیگری را رقم بزنیم.

ظفری با بیان اینکه افتتاحیه این همایش برای نخستین بار در کشور در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، اضافه کرد: باید به نوع و شکل جدیدی شهدای والامقام و خاطرات و وصیت‌نامه آنها را معرفی کنیم و در این مسیر از چیزی هراس نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب می‌خواهد بزرگ شود، باید همه جامعه بزرگ شود، مطرح کرد: با این قاعده که جامعه ما منتظر ظهور است، باید حرکت کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تصریح کرد: برای نشر ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس باید هر فرد در جامعه احساس کند که یک شهید زنده است، چاره‌ای جز انجام کارهای بزرگ نداریم.

ظفری ادامه داد: در طول تاریخ فقط افراد خاصی بزرگ شدند، اما جامعه امروز ما شبیه تاریخ دوران‌ گذشته نیست و افراد بزرگی داریم که خود تاریخ‌ساز شده‌اند.

وی به وجود ظرفیت‌های بالا در نظام دینی و ولایی جمهوری اسلامی اشاره و بیان کرد: این ظرفیت‌ها قادر است ارزش‌ها را آنچنان رشد دهد که افراد بی‌نام و نشان بزرگ همچون مادران شهدا بزرگ شوند.

ظفری با تاکید بر اینکه جریان‌سازی اندیشه‌های ولایی را باید در جامعه ساری و جاری کنیم، بیان کرد: انقلاب اسلامی را باید به سراسر جهان صادر کنیم.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور نیز در این نشست مطرح کرد: با برگزاری اینگونه همایش‌ها باید روح استقامت ایران اسلامی را به جهان صادر کنیم.

میثاق گودرزی ادامه داد: امروز در برهه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌ایم که با برگزاری همایش بین‌المللی نهضت ترجمه و نشر مفاهیم ارزشی دفاع مقدس، تاریخ‌ساز خواهیم شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا