برگزاری سومین کنفرانس ملی داده کاوی در علوم زمین به صورت مجازی



ایسنا/مرکزی سومین کنفرانس ملی داده کاوی در علوم زمین چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه توسط دانشگاه صنعتی اراک به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دکتر رضا احمدی، رئیس دانشکده مهندسی علوم زمین دانشگاه صنعتی اراک در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما در اغلب موارد با داده های عظیمی سر و کار داریم که باید پردازش شوند. به طور کلی در ارتباط با داده می‌توانیم بگوییم که داده کوچک‌ترین و ساده‌ترین واحد محتواست. خیلی مواقع اصطلاح داده با اصطلاح اطلاعات، به اشتباه، به صورت مترادف و جای هم استفاده می‌شود در حالی‌ که اطلاعات نسخه پردازش شده‌ای از مجموعه داده‌هاست.

وی افزود: داده کاوی در واقع دانش و فرآیند کشف و استخراج الگوها و اطلاعات از میان حجم زیادی از داده‌های خام است. داده کاوی دارای طیف وسیعی از تکنیک‌هاست و امروزه این دانش روز به روز گسترده‌تر هم می‌شود، مثل تمام تکنیک های زیر مجموعه یادگیری ماشین، تکنیک های طبقه بندی، خوشه بندی، شبکه های عصبی مصنوعی و تمام روش های آماری دیگر که می‌توانند زیرمجموعه داده کاوی باشند.

رئیس دانشکده مهندسی علوم زمین دانشگاه صنعتی اراک تصریح کرد: به دلیل کاربردهای بسیار زیادی که امروزه دانش داده کاوی در علوم پایه، مهندسی، پزشکی، آموزش و … دارد طی دو سال اخیر دانشکده مهندسی علوم زمین دانشگاه صنعتی اراک تصمیم گرفت هرساله کنفرانس ملی داده کاوی در علوم زمین را برگزار کند که روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ سومین دوره کنفرانس ملی داده کاوی در علوم زمین در دانشگاه صنعتی اراک برگزار می‌شود.  

وی با بیان اینکه تمامی افرادی که به نحوی با داده‌ها و پردازش آن‌ها سر و کار دارند مخاطب این کنفرانس هستند گفت: در حقیقت هدف اصلی ما در این کنفرانس دستیابی به جدیدترین یافته های علمی پژوهشگران در زمینه داده کاوی و بکارگیری و استفاده از این یافته‌ها در زمینه‌های مختلف است.

احمدی با اشاره به اینکه از بزرگان علم داده کاوی در ایران برای سخنرانی در این کنفرانس دعوت شده است تصریح کرد: چهار سخنران کلیدی دعوت کرده‌ایم که دو سخنران در زمینه مباحث و کاربردهای علم داده کاوی در زمینه مهندسی معدن و دو سخنران در زمینه بحث کاربردهای علم داده کاوی در زمینه مهندسی نقشه برداری صحبت خواهند کرد. 

رئیس دانشکده مهندسی علوم زمین دانشگاه صنعتی اراک اظهار کرد: بیش از ۱۱۰ مقاله به دست ما رسیده که ما تصمیم داریم به دلیل کمبود وقت فقط ۳۰ عدد از این مقالات را به صورت شفاهی ارائه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه این کنفرانس به صورت مجازی برگزار می‌گردد تصریح کرد: محورهای کنفرانس، کاربردهای داده کاوی در ژئوماتیک، ژئو فیزیک، هواشناسی، زمین شناسی، فتوگرامتری، مدیریت شهری، سنجش از دور، مدیریت منابع آب، مهندسی محیط زیست مدیریت هوشمند زمین، سیستم اطلاعات مکانی، ژئوتکنیک و ژئومکانیک، پردازش تصاویر و ویدئو، صنایع بالادستی نفت و گاز، لرزه شناسی و مهندسی زلزله، تلفیق داده در مهندسی اکتشاف، مدیریت مخاطرات طبیعی زمین، استخراج و فرآوری مواد معدنی، روش‌های پیش پردازش و پردازش پیشرفته و روش های طبقه بندی و خوشه بندی داده‌ها است. 

احمدی در رابطه با حامیان معنوی این کنفرانس گفت: استانداری مرکزی، شهرداری اراک، اداره صنعت، معدن و تجارت، سازمان توزیع نیروی برق، شرکت آب و فاضلاب، سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام مهندسی معدن و تعدادی از ارگان‌های دیگر از حامیان معنوی این کنفرانس هستند.

وی با بیان اینکه شرکت در این کنفرانس برای همه افراد آزاد است اظهار کرد: علاقه مندان می‌توانند از طریق لینک ورود به کنفرانس که در سایت کنفرانس به نشانی قرار دارد جهت شرکت در کنفرانس اقدام کنند.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا