بقال و ساندویچی هم اینجا آپارتمان معامله می‌کنند!


در پردیس، بیشتر از سوپرمارکت، بنگاه وجود دارد. انگار آنجا همه‌ی مناسبات بر روی بازار مسکن شکل گرفته است. ساندویچی و دستفروش و بقال هم در پردیس شغل دومشان واسطه‌گری املاک است و این روزها با نوسان قیمت ارز بر طبل گرانی می‌کوبند؛ یکی از باانصاف‌هایشان اما گفت که دلار مقداری شل کرده و توصیه کرد برای خرید دست نگه دارم؛ پردیس از این بالا و پایین‌ها زیاد دیده است.

به گزارش ایسنا، هیجانات مقطعی بازارهای موازی به شکل روزانه بر قیمت مسکن در شهر جدید پردیس تاثیر می‌گذارد. واسطه‌های ملکی در پردیس می‌گویند که دلالان قیمت آپارتمانهای خود را با نوسانات بازارهای دیگر به‌روز می‌کنند و دائما چرتکه می‌اندازند.

یکی از مشاوران املاک که در فاز ۸ پردیس فعالیت می‌کند درباره آخرین وضعیت این بازار به ایسنا گفت: با وجود رکودی که در بازار ملک وجود دارد قیمت خانه‌ها با نوسانات بازارهای دیگر مرتبا تغییر می‌کند. برخی مالکانِ پیگیر، روزانه به ما قیمت می‌دهند.

بعضی بخر و بفروش‌ها از نوسانات دیگر بازارها برای تحریک متقاضیان استفاده می‌کنند و از انواع و اقسام شگردها برای ایجاد هیجان به مشتری‌ها بهره می‌برند. اغلب مراجعه کنندگان این روزهای بنگاههای معاملات ملکی با تنش‌های ایجاد شده توسط دلالان آشنا هستند.

مالکان و بخر و بفروش‌ها بعضا از این آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند. القای چشم‌انداز تورمی و تولید اضطراب مهمترین اهرم برای مجاب کردن مشتری‌ها به خرید است.

کسانی که برای خرید آپارتمان به شهر جدید پردیس مراجعه می‌کنند به وضوح فضای دلالی را در این شهر می‌بینند. برخی کارشناسان و فعالان بازار ملک در پردیس می‌گویند که در هیچ جای ایران حتی مناطق شمالی تهران به اندازه پردیس، فضای دلالی مسکن وجود ندارد.

قیمت‌های پیشنهادی در فاز ۱۱ از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای واحدهای همکف تحویل آینده شروع می‌شود و به بالای ۲ میلیارد تومان برای واحدهای آماده می‌رسد. در فاز ۸ هم نرخ‌ها بین ۱.۳ تا ۲ میلیارد تومان متغیر است.

در پردیس، بیشتر از سوپرمارکت، بنگاه دیده می‌شود. انگار آنجا همه‌ی مناسبات بر روی بازار مسکن شکل گرفته است. ساندویچی و دستفروش و بقال هم در پردیس شغل دومشان واسطه‌گری املاک است. اغلب هم با آب و تاب از هوای پاک پردیس و نزدیکی‌اش به تهران سخن می‌گویند.

بقال و ساندویچی هم اینجا آپارتمان معامله می‌کنند!

گشتی در شهر می‌زنم. خبری از همهمه و شلوغی و رفت و آمدی که در تهران می‌بینیم نیست. کمبود مدرسه و درمانگاه و پارک و پاساژ و دیگر زیرساخت‌های زندگی شهری هم محسوس است. اما رونق معمول شب عید بازار مسکن در اینجا زودتر از تهران آغاز شده است. هزاران واحد خالی در پردیس وجود دارد که بعضی واسطه‌ها برای یافتن مشتری به قول معروف سر و دست می‌شکنند. مشتری نیست، آپارتمان هست، زیاد هم هست و بسیاری از بلوک‌ها سالهاست نیمه‌کاره رها  شده. بنابراین برای خرید واحدهای نیمه‌کاره باید مقداری احتیاط کرد.

خودم را به عنوان مشتری معرفی می‌کنم و با یکی از مشاوران املاک منصف درباره وضعیت این روزهای بازار مسکن پردیس و چشم‌انداز آینده آن به گفت‌و گو می‌نشینم. از کسادی معاملات گلایه می‌کند و می‌گوید که در عین حال ظرف ۱۰ روز اخیر قیمت‌ها تا ۳۰۰ میلیون تومان بالا رفته که به نظر من حباب است. توصیه کرد فعلا دست نگه دارم و خرید نکنم چون پردیس از این بالا و پایین‌ها زیاد به خود دیده است.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا