بلینکن با مقامات صهیونیست درباره ایران رایزنی کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



به گزارش خبرگزاری مهر، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به تل آویو با مقامات صهیونیست دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، بلینکن در این سفر به صورت جداگانه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «اسحاق هرتزوگ» رئیس و «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

بلینکن در پیامی توئیتری درباره دیدارش با بنیامین نتانیاهو نوشت: دیدار خوبی با نتانیاهو در اورشلیم (قدس شرقی) داشتم. تعهد ما نسبت به امنیت اسرائیل، آهنین است و مایل به همکاری با نخست وزیر در حمایت از منافع و ارزش های مشترک مردم خود هستیم.

وزیر خارجه آمریکا پیرامون دیدار و رایزنی با اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی هم افزود: ما درباره روابط قدرتمند بین ایالات متحده و اسرائیل و پایبندی به دموکراسی و امنیت اسرائیل رایزنی کردیم. ما همچنین درباره ایران و اوضاع کرانه باختری گفتگو کردیم.

بلینکن درباره دیدار با الی کوهن همتای صهیونیست هم خود گفت: دیدار سازنده ای با وزیر خارجه اسرائیل داشتم.

وزیر خارجه آمریکا در عین حال تقویت روابط دوجانبه، پایبندی آمریکا به امنیت اسرائیل، مقابله با ایران، احتیاج به تنش زدایی در کرانه باختری و ادغام منطقه ای گفتگو را به عنوان محورهای مورد بحث در دیدار با الی کوهن اعلام کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس خبری مشترک با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: سیاست ما این است که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای شویم و در این زمینه از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد.

همچنین بلینکن گفت: تعهد ما به امنیت اسرائیل محکم است و هرگز آن را رها نخواهیم کرد و یکی از مؤثرترین راه‌ها برای ایجاد امنیت اسرائیل، گسترش توافق ابراهام است.

وی ادامه داد: بایدن متعهد به دستیابی به راه حل دو دولتی بین اسرائیل و فلسطین است و تدابیر لازم برای جلوگیری از تشدید تنش میان دو طرف باید اتخاذ شود.

همچنین وزیر امور خارجه آمریکا در حالی همزمان با سفر به سرزمین‌های اشغالی خواستار کاهش تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان شد که بدون کوچک‌ترین اشاره به حملات این رژیم، مقاومت فلسطینیان را به شدت محکوم کرد.



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا