بندر آستارا برای پذیرش کشتی‌ها آماده شد



مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ایجاد زیرساخت‌های لازم در بندر آستارا، گفت: استانداردترین کانال ممکن در دریای خزر در بندر آستارا ایجاد شده است و این بندر مشکلی برای پذیرش کشتی ندارد.

به گزارش ایسنا،  حسین یونسی درباره پروژه لایروبی بندر آستارا با اشاره به اینکه پروژه مذکور به صورت جهادی از سوی سازمان بنادر و دریانوری طی بازه زمانی ۳ ماهه در بخش لایروبی کانال و حوضچه بندر آستارا به اتمام رسید، اظهار داشت: این پروژه به‌صورت شبانه‌روزی از سوی لایروب‌های درنظر گرفته شده سازمان بنادر و دریانوردی کامل و در نهایت از ابتدای مهرماه سال جاری پروژه به شرکت مربوطه تحویل شد.

 وی ادامه داد: به دلایل اعلامی از سوی شرکت مربوطه پروژه لایروبی بندر آستارا از ابتدای مهرماه تحویل نشد و در نهایت ۲۷ مهرماه بود که از طریق تامین دلیل کارشناس رسمی دادگستری پروژه را تحویل شرکت دادیم، هر چند بهانه‌جویی‌هایی در این رابطه وجود داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در شرایطی تراز آب به شدت پایین آمده بود، عنوان کرد: با این وجود یک کانال کاملا استاندارد و بدون محدودیت تردد برای کشتی‌ها به شرکت مربوطه در بندر آستارا تحویل شد و طی سه تا چهار ماهه گذشته هیچگونه محدودیت ترددی در بندر آستارا وجود نداشته است.

یونسی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم به‌منظور تردد کشتی‌ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر آستارا ایجاد شده است تا مقوله صادرات، واردات و ترانزیت از مسیر دریا به خوبی انجام شود، گفت: بندر آستارا در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و پروژه لایروبی بندر نیز به اتمام رسید و تحویل شرکت مربوطه شد اما متاسفانه استقبال مورد انتظار از سوی صاحبان کالا و فعالان اقتصادی محقق نشده است.

ظرفیت بندر آستارا معادل ۷۰۰ هزار تن است

وی با تاکید بر اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌های لازم در بندر آستارا را ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: دو پست اسکله در بندر وجود دارد و ظرفیت بندر آستارا معادل ۷۰۰ هزار تن است اما در حال حاضر صرفا از ۲۰۰ هزار تن ظرفیت بندر استفاده می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه در بندر آستارا مشکلی برای پذیرش کشتی‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: در این بین نکته مهم این است که نمی‌توانیم صاحبان کالا را مجبور کنیم که از مسیر دریا، کالای خود را جابجا کنند. زیرساخت‌های لازم ایجاد و لایروبی بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی کامل شده است، انبار و بارانداز در بندر وجود دارد و از دو پست اسکله برخوردار هستیم و همه امکانات و زیرساخت‌های لازم برای تردد کشتی‌ها به بندر آستارا فراهم است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، ‌ وی با بیان اینکه به تازگی یک کشتی کانتینری با آبخور ۳,۸ متر به بندر آستارا آمده است، اظهار کرد: آبخور کشتی‌های رو-رو ۳.۵ متر است و اینکه برخی صاحبان کالا می‌گویند کشتی‌های رو-رو نمی‌تواند به بندر آستارا بیاید، صحیح نیست.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا