بنیاد بین‌المللی کربلایی کاظم ساروقی در استان مرکزی شکل می گیرد

ایسنا/مرکزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: بنیاد بین المللی کربلایی کاظم ساروقی در استان با حمایت مسئولان استانی و ریاست جمهوری با محوریت استانداری شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام عبدالله واحدی روز دوشنبه ۱۱ مهر در همایش استانی یاوران وقف و اختتامیه چهل و پنجمین مسابقات قرآنی ضمن محکوم کردن اغتشاشات اخیر اظهار کرد: امسال نسبت به سال گدشته ثبت نام کنندگان مسابقات قرانی ۷۰ درصد رشد داشته و سهمیه راه یافتگان به مرحله مقدمات کشوری و تعداد راه یافتگان نسبت به سال گدشته ۲ برابر شده و ۱۲ نفر به این مرحله را یافتند.

وی افزود: همچنین دوره های ارتقا به صورت حضوری و مجازی برای شرکت کنندگان برگزار شده و امیدواریم افراد رتبه های خوبی کسب کنند. استان مرکزی در فصل پایانی امسال میزبان همایش سراسری همایش حافظان قران کریم خواهد بود.

واحدی بیان کرد: با توجه به حادث شدن معجزه قرن توسط کربلایی کاظم ساروقی، بنیاد بین المللی کربلایی کاظم ساروقی در استان با حمایت مسئولان استانی و ریاست جمهوری با محوریت استانداری شکل خواهد گرفت، امیدواریم این بنیاد نقطه عطفی در فعالیت های قرانی استان شود.

وی اضافه کرد: عواملی به فرهنگ وقف آسیب زده که یکی از عوامل برخی سوء مدیریت ها و سوءاستفاده ها در تولیت امور است، برای رفع این مشکل افرادی به عنوان امین برای موقوفات تعیین و بلوک های موقوفات در هر شهرستان تشکیل شده است و افراد مورد اعتماد در بقاع متبرکه بکار گرفته شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه نیز مورد توجه قرار گرفته است. این اقدامات به نوعا سرمایه گذاری هستند که خروجی انها به عینه مشاهده می شود، همچنبن استفاده از ظرفیت علما و مبلغین دین در راستای ترویج فرهنگ وقف نیز مدنظر قرار دارد. با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه می توان در راستای احیای موقوفات قدیمی گام برداشت.

واحدی بیان کرد: در رابطه با اجرای امینانه نیات واقفین تدابیری اندیشیده شده و بسته ها از مراکز ساماندهی شده خریداری می شوند، توزیع بیش از ۹۰ هزار آب معدنی در ایام اربعین در مواکب استان، ۱۰۰ هزار آب معدنی در خارج استان، توزیع بیش از ۲۷ هزار سبد معیشتی به ارزش حدود ۱۱ میلیارد تومان برای نیازمندان و محرومین از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی بیان کرد: پروژه پرورش ماهی در قفس در استان هرمزگان، بندر چارک به ظرفیت پنج هزار تن توسط اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی در دستور کار است که  تاکنون قرارداد ۱۰ قفس از ۵۰ قفس مورد نیاز منعقد شده و چهار قفس به صورت آزمایشی در مهرماه امسال وارد آب می‌شود، همچنین تولید ۴۰ تن میگو در گمیشان گلستان از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

واحدی ادامه داد: امسال در آیین اربعین حسینی (ع) دو موکب به نام امامزادگان استان مرکزی در شهر کاظمین با حضور ۵۰ خادم مستقر بود که ضمن اسکان و فعالیت‌های فرهنگی، ۹۰ هزار پرس غذا بین زائران توزیع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا