بهره‌برداری دانشگاه تهران از ظرفیت‌های منطقه آزاد قشم



تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تهران و سازمان منطقه آزاد قشم توسط دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران و افشار فتح‌الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امضا شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران در نشست انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و منطقه آزاد قشم که در جزیره قشم برگزار شد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در جزیره قشم در حوزه‌های مختلف به‌ویژه فرصت‌های گردشگری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران خواهد بود.

دکتر مقیمی افزود: با اجرای این تفاهم‌نامه، قشم می‌تواند به الگوی مناطق آزاد کشور برای اجرای مسئولیت اجتماعی در حوزه‌های دانشگاهی و علمی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: نگاه اثرگذاری در حوزه‌های اجتماعی توسط دانشگاه تهران برای ایجاد اشتغال و همچنین آغاز فعالیت‌های دانش‌بنیان در تعامل با جامعه محلی، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده جهت اجرا در این منطقه است.

بر طبق این گزارش، افشار فتح‌الهی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: آغاز به کار پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران در جزیره قشم، زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت ظرفیت‌های متعدد این منطقه خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، وی افزود: حضور دانشگاه تهران به‌عنوان قطب اصلی تولید علم کشور در منطقه آزاد قشم می‌تواند به الگویی عملیاتی برای گسترش فعالیت‌های دانشگاهی در جزیره تبدیل شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: جزیره قشم ظرفیت خوبی برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای منطقه را داراست و امیدواریم با آغاز به کار پردیس بین‌الملل دانشگاه تهران زمینه برای حضور دانشجویانی از سایر کشورها در این دانشگاه فراهم شود.

انتهای پیام



منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا